ufarlig tettemiddel

Noen som har et forslag til et tettemiddel jeg kan bruke i gjæringstankene mine som ikke er helsefarlig?

Jeg har gamle varmtvannsberedere som jeg skal bruke som gjæringskar. Jeg har forsøkt å lodde på triclamp del der hvor varmekolben har vert, men fordi jeg ikke kan lodde/sveise så har jeg ikke klart å få det helt tett.

Er det noen som vet om et tettemiddel jeg kan smøre på for å få det tett? det er ikke synlige hull, men det bobler med såpevann, så da er det jo lekkasje, noe det ikke kan være...

Ved sølv lodding så skal det være litt rød glødende..eller rett før du ser rødfargen..
Viktig med masse fluksmiddel..

Jeg har brukt disse pinnene fra jula som er beregnet på sølvlodding, med flussmiddel på :)
De har jeg aldri brukt før. Jeg har på mye flussmiddel med pensel. Når det koker så setter jeg inntil loddepinnen og smelter av et par dråper som flyter ut dit det skal ved hjelp av brenneren. Tett hver gang

Er det ikke bare å kjøpe en 1" bsp plugg og dra på med masse gjengetape om du ønsker å tette dette hullet da?

Større plugger finnes vel på butikken men det er kanskje ikke det TS er ute etter.
Men, for en som aldri har sølvloddet, hvor greit er det å lodde inn en triclamp i en vvb?
Det blir vel nesten en "butt eller kilsveis" i en slik forbindelse?

De har jeg aldri brukt før. Jeg har på mye flussmiddel med pensel. Når det koker så setter jeg inntil loddepinnen og smelter av et par dråper som flyter ut dit det skal ved hjelp av brenneren. Tett hver gang
Hvor kjøper du flussmiddel til sølvlodding?

Er det ikke bare å kjøpe en 1" bsp plugg og dra på med masse gjengetape om du ønsker å tette dette hullet da?
Det er ikke 1", ikke 1-1/4" eller 1-1/2"... Er en drittstørrelse som bare Oso har, så derfor må jeg tette de på en annen måte, og med triclamp så har jeg litt muligheter til å sette inn annet utstyr.

Ang sveis som ikke er helt tett.
Les tråden "protto's b(r)yggeri" så ser du hvordan han sier man kan fikse dette.
Se #56

Dere må ikke blande inn loddetinn med 3% sølv som er til kobberrør og sølvlodd som inneholder mye mer sølv, det siste bruker mye høyere temperatur og annet flussmiddel.

Tilbake
Topp