Ukeg eller annen løsning for å ta med mindre mengder øl

Har 19L corneliusfat, men ønsker å finne en grei løsning for å ta med mindre mengder øl på tur.

Ser for meg en løsning på 2-4L, med tappeløsning basert på co2 patron (trenger ikke en løsning som også skal brukes til å tvangskarbonere. Bare til co2 til å drive ut øl).

Har kikket på Ukeg - som ser fin ut. Koster riktignok litt, men mulig det er verdt det?
Eller finnes det andre løsninger som er rimeligere eller i samme prisklasse, og som er minst like bra eller bedre?

Håper på konkrete tips/lenker til løsninger.
 
Spørs litt hva slags type tur du mener. Bruker Stanley sin growler på ca. 1 liter på skogstur, og generelt ellers når jeg skal utomhus med fatlagra hjemmebrygg. Fyller jeg den på morgenen før jeg hiver på meg sekken og drar ut døra er den fortsatt karbonert og kald på ettermiddagen når jeg kommer fram til teltplassen. Finnes også i 1,9 liters versjon: Stanley Classic Vacuum Growler Grønn 1,9 liter - 24 t - bevarer CO2 - BryggSelv

Har også ukeg, men den har jeg bare holdt innomhus så langt, både for å karbonere og lagre de litrene som ikke får plass i et corneliusfat, og å lagre de siste litrene som gjenstår i cornelius, dersom jeg skal bruke det til neste brygg. Har stått på stuebordet noen kvelder og har fortsatt vært kaldt etter noen timer, men mer enn det kan jeg ikke uttale meg om. Skal kjøre til et par hytteturer i sommer, og da ser jeg for meg at ukeg kan være nyttig for å få med seg nok liter til at alle gjester får seg et glass.
 
Er ute etter om noe som ligner på ukeg. Eller om ukeg er den beste løsningen om man vil ha et portabelt minifat (under 5L) for å ta med på besøk/ selskap.
 
Tilbake
Topp