UT300 - hvordan?

Har nå fått meg en UT300 til mitt nye kjøleskap for oppbevaring av ferdig hjemmebrygg. Jeg har hengt proben inn i kjøleskapet, og det ser ut til at UT300 måler riktig.

Har helt begrensa med tyskkunnskap, så sliter litt med bruksanvisningen. Har forstått det sånn at "ein" er temperaturen man ønsker at UT300 skal kicke inn over og "aus" er temperaturen UT300 skal skru seg av under. Så jeg har ein: 8.1C, aus: 7.9C. Nå står den på "Kühlen. Auto.". So far, so good (?) - men kjøleskapet skrur seg ikke på.

Noen som har peiling? Gjør jeg det riktig? Also: hva er forskjellen mellom auto og manuell?
 
Testa med en lampe, det fungerte (heldigvis) ikke. Noen som har UT300 som kan fortelle meg hvordan dere har stilt inn?
 
Stakk innom Bryggselv for å se hvordan de hadde gjort det. I prinsippet likt, men de hadde 1C i spenn, mens jeg kun hadde 0.2C. Vi ressonerte oss frem til at jeg kanskje hadde prøvd et for smalt spenn. Stilte den inn med 1C spenn i går kveld, og jaggu sto ikke kjøleskapet på i dag. Rimelig obskurt, men den funker ihvertfall :)
 
Jeg har 5 stk UT-200 og en stk UT-300 som jeg bruker til både frysere/kjøleskap og kokeplater. Jeg har erfart at ved strøm/sikringsbrudd så kan de bli "hengende" i utkoblet tilstand. Jeg vet ikke om dette kan være en innebygd sikkerhetsfunksjon (eller bug) dersom UT-2/300 mister spenningen mens de er belastet?
Løsningen (4-5) tilfeller siste to år) har vært å frakoble UT-2/300 fra både strøm og tilkoblet utstyr, vente et par minutter. Deretter koble alt til igjen.
Det virker altså som om apparatet trenger å bli resatt i gitte situasjoner.
 
Har nå fått meg en UT300 til mitt nye kjøleskap for oppbevaring av ferdig hjemmebrygg. Jeg har hengt proben inn i kjøleskapet, og det ser ut til at UT300 måler riktig.

Har helt begrensa med tyskkunnskap, så sliter litt med bruksanvisningen. Har forstått det sånn at "ein" er temperaturen man ønsker at UT300 skal kicke inn over og "aus" er temperaturen UT300 skal skru seg av under. Så jeg har ein: 8.1C, aus: 7.9C. Nå står den på "Kühlen. Auto.". So far, so good (?) - men kjøleskapet skrur seg ikke på.

Noen som har peiling? Gjør jeg det riktig? Also: hva er forskjellen mellom auto og manuell?

Du har sikkert funnet ut av dette nå, men i tilfelle ikke, her har du bruksanvisningen på norsk:
http://www.bryggselv.no/Media/Multicase/Documents/Manualer/ut300.pdf
 
Tilbake
Topp