Utfylling av skjema

Hei!
På skjema for påmelding av flaskeøl til NM, er det et felt for "Vannforbruk" ved innmesking. Tidligere NM har jeg bare brukt ett-trinns-mesking, men nå mesker jeg i flere trinn og tilfører vann i ulike volum til de ulike mestestega. Siden det bare er et felt for innmesking, menes det da det totale volum av vann til mesken (før skylling)?  :attevar:
 
Jeg meldte på seks ulike flaskeøl i kveld. For de fire første fikk jeg meget raskt tilbake en epost som bekreftet påmeldingen, og som gav meg mulighet til å printe ut skjemaet med færre ark enn med web-versjonen. For de to siste bryggene fikk jeg imidlertid ikke noen slik tilbakemelding pr epost fra systemet. Det har nå gått over en time fra jeg sendte inn det første av de to skjemaene elektronisk, og en halvtime fra det andre. Må jeg melde på disse bryggene på nytt? Jeg har tatt en utskrift av begge de to skjemaene (og signert) for å levere sammen med flaskene, men mangler altså bekreftelse på at det elektroniske skjemaet er registrert mottatt.
 
For vi som bruker bryggeprogram burde det være nok å melde på med navn kategori og kode og sende (ev skrive ut) resten på epost fra bryggeprogrammet.
Det er også for lite felter til malt og tilsetninger
 
Brede skrev:
For vi som bruker bryggeprogram burde det være nok å melde på med navn kategori og kode og sende (ev skrive ut) resten på epost fra bryggeprogrammet.
Det er også for lite felter til malt og tilsetninger

Det er dessverre ikke tilfellet. Påmeldingsskjemaet fungerer for oss for å kunne kategorisere alt systematisk, som er en ganske omfattende jobb når det er snakk om 70+ brygg. Da er det nødvendig at all informasjon som foreligger er lagt opp likt.

I tillegg så er programvaren bak påmeldingsskjemaet utformet slik at oppskriften på enkel måte kan legges ut på forumet dersom det havner på plass 1-3 i de ulike kategoriene. Før vi gjorde om programvaren var det en ekstremt krevende jobb å legge ut alle oppskrifter på uniform måte, det hører heldigvis fortiden til nå.

Til de fleste brygg så skal det være nok felter til malt, humle og andre tilsetninger, men skulle man ha noe mer utover det det er plass til, så kan disse tilleggsopplysningene fylles ut nederst i kommentarfeltet.  :innlegg:
 
Tilbake
Topp