Utstyr fra utlandet

Haugis

Norbrygg-medlem
Er dette et godt kjøp?
www.ebay.com/itm/4-PK-5-Gal-Soda-Kegs-Homebrew-Kegerator-PIN-LOCK-Taps-/170747880172?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27c15de2ec

Hva er vekta på Corneliusfatene? og hva må jeg regne i frakt om jeg bruker Jetcarrier?
 
De fleste her i Norge bruker ball lock kegs. Var jeg deg ville jeg satset på det.
Hva konkret prisen blir på dette gjennom Jetcarrier vet jeg ikke, men vil heller anbefalle deg Candirect fra Tyskland.

Sjekk ut http://www.novanorm.net/ec-shop/index.html
Gode priser på fat, gass, utstyr og frakt. Levert på dør. Anbefalles! Vet flere her er fornøyd med de.
 
Men det er søkkandes billig, da. Omtrent som ett brukt fat i Norge! Det er også mulig å skifte ventilene hvis du vil ha ball lock istedet for pin lock, men så lenge du ikke skal drive utstrakt fatbytting med andre bryggere, er det ikke noe i veien for å satse på pin lock.
Jeg kjøpte en gang fire fat fra USA, og det kosta ikke allverden med frakta. Husker ikke eksakt.
 
Dag skrev:
Det er også mulig å skifte ventilene hvis du vil ha ball lock istedet for pin lock, men så lenge du ikke skal drive utstrakt fatbytting med andre bryggere, er det ikke noe i veien for å satse på pin lock.

Er det ikke andre gjenger på CC-fat?
 
Det er en auksjon der selger har lagt inn første bud!
Ingen andre har lagt inn bud ennå, men det spørs om selger velger å selge til denne prisen?
 
Men står det ikke "buy now $100"?
Grisebillig var det, men det blir vel minst like mye i frakt.

Tomt fat veier forøvrig ca 3kg.
 
Om en har god tid, og god tålmodighet, og velger sjøfrakt, kommer etter min beregning frakten på 295 kr, kanskje opp et hakk, og da 495.

Kjøp fat: 600 NOK
MVA 150 NOK
Frakt til Jetcarrier i USA: 320NOK
Frakt til Norge: 495 NOK
Hente selv 0 NOK

SUM 1565 NOK

Må en regne MVA av frakten også?
 
Men det blir jo nesten 400 kr fatet med alt og da har du en litt ukurant pin lock type. Skal du bytte disse blir det ekstra.
Innimellom blir det arrangert fellesinnkjøp av brukte fat fra CanDirect og disse havner rundt 300 Kr pr stk. Da med ball lock.
Vin og Bar kjører også fellesbestillinger  der prisen ikke blir så veldig langt unna dette.
Du kan jo lodde interessen for en fellesbestilling av en hel pall fra Candirect og administrere dette, da havner du nok i underkant av 300 Kr/fatet og de selger også regulatorer/flasker.
 
Tollgrensen ble nylig satt opp. Tenk det, med hele 16 kr. Litt av en julegave...
 
Jetcarrier oppgir vel pris inkludert alt. Kjøpte ti brukte fat  på ebay og dei kom på ca 350,- pr stk.
 
Er det noen som har planer om en sending? Er meget interessert i å kjøpe en 4-5 stk. Kunne gjerne gjort det selv, men står midt i huskjøp og hussalg, så vil nødig ta på meg noe mere før jeg har kommet i gjenge igjen. Får nå heldigvis eget bryggerom og bar ;D
 
Jeg bestilte 4 brukte fra bryggaarden i danmark.
Med frakt, toll, og alt havnet de på ca1800,- om jeg ikke husker helt feil.
 
Tilbake
Topp