Utstyr som jeg er fornøyd med!

Tenkte kanskje en tråd hvor en kan tipse om utstyr en er fornøyd med kunne være noe. Gjerne med noen ord om hvorfor og ikke bare en link.

Jeg begynner med en variabel pumpe som jeg har brukt en stund. Er så fornøyd med den at jeg bestillte en til i går. Bruker den til mesk(ca 20% pådrag) og til motstrømskjøler(på fullt).

Flere leverandører søk ebay etter DC50C-1240A
Edit: DC50C-1240S rettet til DC50C-1240A (Takk for tips og kommentar Jens Kristian)

En fin strømforsyning til pumpa kan være denne eller lignende(5-6A 12v).
http://m.ebay.es/itm/251679336822?nav=SEARCH
 
Sist redigert:
Jeg er helt enig mht den pumpen. Vær imidlertid oppmerksom på at dersom dere vil ha en som er justerbar med eksternt potensiometer så må den hete "A" til slutt i navnet og ikke "S". Jeg bestilte i utgangspunktet to stk ("A" varianten). Den ene fungerer helt utmerket både til mesking og motstrømskjøler med whirlpooling, mens den andre streiker litt når det blir for varmt. Jeg bestilte derfor en ny pumpe og valgte denne gangen en 24 V versjon for å ha enda litt mer trøkk på whirlpoolingen. Den fungerer også utmerket så nå har jeg to gode pumper samt en noe dårligere i reserve. Hos meg blir pumpene styrt av en Arduino som bruker stepmotorer til å vri på potensiometerne. Jeg har også laget en tilbakekobling fra potensiometrene til Arduinoen slik at den kan lese av pådraget på pumpene.
 
Tilbake
Topp