• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Utstyr til salgs(Meskekar, kokekar, March809++)

Bygde meg et knall HERMS-bryggeri i fjor sommer, men siden jeg skal flytte i leilighet  (med madamen) må nok dette bryggeriet finne et nytt hjem. Så får jeg heller sette i gang med BIAB. Innså at dette bryggeriet blir altfor stort for meg, og jeg har lyst til å eksprimentere litt mer med forskjellige typer øl istedetfor å drikke samme ølet et halvt år.
Har kun hatt to brygg med det, men det blir såpass mye av gangen(50-100++l) og det er jo grenser for hva man kan drikke opp!


Det er go gammal varmtvannsbereder-mekk, splittet en 300- liters tank i to deler: en mindre del (ca. 2/5) til meskekar og resten til et kokekar.
Fikk også tak i en mindre VVB til HLT. Alle disse har sveiset rustfrie gjennomføringer og kraner. Meskekaret er isolert med isolasjon fra jeg kvesta berederen fulgt opp med et liggeunderlag og gaffa for å gjemme det verste. Utenpå der er det jekkestropper som holder alt på plass. Detta holder på varmen! Eneste den trenger er et nytt lokk.


242x3zn.jpg


jze6hd.jpg


2j190ki.jpg


March pump 809 PL/HS-C 230V (er montert på SSR idag som følger med)

21ak21d.jpg


Kjølespiral med gardenatilkobling:
10mm(litt usikker på om det er 12 eller 10mm)
diameter 30cm
19 runder
ca 20m

33ym2x2.jpg


to 50 liters gjæringsbøtter fra FK med montert kran
har også to vinballonger(20&10liter)

Vannkoker med varmeveksler

33k3f9f.jpg


Gassbluss med justerbar regulator fra TOOLS(0.5-2bar). Ikke helt sikker på hvor mange kW, men Koker lett opp 50 liter på kun kort tid! har ikke prøvd mer enn det.

Fryser av gammel(tung) type.

dlhz11.jpg


STC-1000 temperatur kontroller, ikke montert

Aner ikke helt hva dette er verdt, så litt vanskelig for meg å sette en minstepris. Jeg ser for meg at dette er et godt kjøpt for 6000,- men kom gjerne med bud på hele settet eller deler av det. All løvetannen fåes også med ved hurtig avgjørelse! Må hentes i Kongsberg, kan evt. kjøre til Oslo ved avtale.
 
Hei igjen!

Etter en del mailer om de mindre delene av systemet har jeg finni ut at jeg vil selge systemet i sin helhet. Da jeg heller sitter igjen med et litt stort bryggeri jeg kan bruke istedetfor tre tanker jeg ikke får brukt! Håper dere skjønner dette! Kan evt. Selge tankene for seg selv da det er disse jeg ikke har plass til og som kan komme til nytte for små bryggerlaug eller noen som bare vil ha endel øl fort;-)

Tankene kan selges samlet for 2000(1000 ekstra for kjølespiralen)
Eller hele systemet for 6000
 
Løfter denne litt.

Tar imot bud på hele bryggeriet eller kun kjelene :)

Det er også flyttet så står no i Hobøl(Østfold)
 
Tilbake
Topp