utstyrsprofil, speidel, og skylle f***-ups

er det flere enn meg som lurer på hvorfor det ikke går an å finne tak i en utstyrsprofil til beersmith som regner ut en fornuftig mengde med skyllevann?

Nå tenker jeg at jeg går over til tommelfingelregelen med ca.1liter skyllevann for hver kilo mesk
 
Lag en selv? Som regner skyllevann mener du? Bare sett riktig mesketykkelse i meskeprofilen din, så skal BS regne ut hvor mye skyllevann du trenger it ifra hvor mye meskevann du starter med.
 
Ikke tukle med grain absorption, enda..

Du går inn i mesken, hovedinduet for ålet og den knappen som heter mash. Så redigerer du mesken som er lastet inn der, og setter mengden vann du starter med der. Da trekker han fra det på skyllevannet.
 
Prøv å unngå dårlige ordvalg i forumet,blir enklere for alle som søker og tonen blir mye hyggeligere med fint ordbruk.
 
?

Edit: Ah, tittelen.
Burde ikke vært sensurert slik at folk som søker etter fuckups finner fram[emoji23]

Ellers var dette en meget informativ tråd som jeg hadde stor nytte av! Takk til trådstarter for faktisk å stille relevante spm., og til @Miguel for gode forklaringer!
Kudos til begge to[emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kan ikke si annet enn at spørsmålet var bra, svaret som kom var bra. Det som er litt mindre bra er denne overdrevne voksenopplæringen som virker å ha fått et voldsomt fotfeste hos mange. Er sånn i mer eller mindre alle gruppene på Facebook også.

Enkelte er mer opptatt av å passe på andre, rette andre enn å bidra noe som helst.
 
Hallois....å bruke banne ord i trådtittel på norbrygg burde vi klart oss foruten,det finnes en masse med andre forum på nettet som er tilrettelagt for de som har behov for det. Forumet har til nå vert spart for bruk av mye banning og det setter ihvertfall jeg stor pris på:),det at det kommer noen ord innimellom gjør ingen ting men i en trådtittel......
Skriveleif har aldri vert noe problem på forumet....
 
Hallois....å bruke banne ord i trådtittel på norbrygg burde vi klart oss foruten,det finnes en masse med andre forum på nettet som er tilrettelagt for de som har behov for det. Forumet har til nå vert spart for bruk av mye banning og det setter ihvertfall jeg stor pris på:),det at det kommer noen ord innimellom gjør ingen ting men i en trådtittel......
Skriveleif har aldri vert noe problem på forumet....

Er vel strengt tatt ingen andre enn deg som reagerte på det ENE ordet som er i kategorien "ufint" - så det går vel ikke som mye banning dette heller.
Man må nesten lese ordene i den betydningen de er ment, fremstår ikke som så altfor hard bannskap i mine øyne. Men greit nok, du ble jo støtt, så da var det jo en utfordring for deg å lese dette.
 
Tilbake
Topp