Vakumpakker (Vakuumpakker)

Jeg så for litt siden en link til det som så ut til å være en grei vakumpakker, men finner ikke igjen denne tråden.
Og når vakumpakkere stadig nevnes her på forumet bør det være greit med en egen tråd.

Har dere linker til steder som selger greie vakumpakkere?
Har dere erfaringer dere vil dele?
 
Jeg kan jo dele denne morsomme saken fra en av Trond Kirkvaags parodier av politimester Willy Haugli:

- "Det er folk som sier at jeg har vakum mellom ørene. Til dem vil jeg bare si at det er bedre å ha vakum mellom ørene enn ingenting."
 
http://modernemat.no/vakuummaskiner/homevac-vakuummaskin.html

denne ser grei ut,,  jeg ser og frem til å pakke humle og koke kjøtt i bratbergen min..

dette er ett must , men venter til etter juln pga finansene må på plass:)

men har laget masse sous vide på kjøkken og det er utrolig praktisk..  med tanke på reste middag for oppvarming , ferdig kokte poteter, ikke minst PERFEKT BIFF, :sikle og steik kokt over natten med noe krydder ..   :sikle
 
Jeg har kjøpt denne fra eltema.no

0004079_300.gif


http://www.eltema.no/products/1561-caso-vakuumpumpe-vc10.aspx

Billigste jeg fant og fungerer veldig bra til mitt bruk.
Det er den samme de selger på Bryggselv.

Anbefaler å kjøpe vakumposer på rull!
Veldig greit å kunne tilpasse størrelsen på posene selv.
For eksempel når du pakker humle er det greit å overdrive litt på størrelsen da posen naturlig nok blir litt mindre for hver gang du klipper den opp :attevar:
 
Litt leting viser at både Elkjøp og Expert har.
Det er bare det at de, med god hjelp fra OBH, har fått for seg at det heter vakuumpakker.

Merkelig nok har de ikke delt i to ord når de først har begynt på engelsk.

OBS: Det ser ut til å være forskjell på hva som kommer i pakkene.
 
Har den som linkes til fra Jakt&Fritid, helt super maskin og supert firma å handle med.  Felleskjøpet selger også en til rundt 2500 kr. som også ser ut for å være grei.  Mitt syn er at man får det man betaler for, ikke bestandig lurt å kjøpe det billigste.
 
Eg vil tru at dei fleste - med mindre dei har store planar - vil greia seg med rimelege maskiner frå 500 kroner og oppover.      For å vakumera ein humlepose etter opning vil vel maskinene (som eltema og bryggselv har) gjera jobben heilt greit.  Eg valgte den "midt på treet" frå Eltema.no har og den funkar heilt greit for mitt bruk.    COOP har også medlemstilbud på vakuumpakkarar i ny og ne og dei er nede i 500 kroner for ein enkel sak.  Eg ser skilnaden på dei aller rimelegaste og litt dyrare er at "magasinet" som evt. tek opp væske når ein vakumerar er større på dei litt dyrare enn på dei rimelegaste.    

Men - det seier seg vel sjølv at om du kjøper ein pakkar til 3-4000 kroner så får du noko anna enn om du vel ein til 5-600 kroner.     Men kjøper du ein såpass kostbar pakkar så har du enten god råd eller du har større behov enn berre ein humlepose i ny og ne (f.eks. om du går på jakt eller fiskar mykje).     Og eit tips om du f.eks. skal bruka vakuumpakkaren til å pakka inn noko som er rikt på væske (f.eks. fisk) - så kan det vera best å frysa objektet først.  
 
StoreMy skrev:
Det er bare det at de, med god hjelp fra OBH, har fått for seg at det heter vakuumpakker.

Merkelig nok har de ikke delt i to ord når de først har begynt på engelsk.

Det heter vel "vakuum" på norsk også?
http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?begge=+&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j&OPP=vakuum
 
Tilbake
Topp