Valg av etikettpapir

Hei!
Lurer på om noen av Dere har noen anbefalinger angående flaskeetiketter.  Selv designer jeg mine egne etiketter og skriver ut på A4 etikett-ark.  Bruker så papirkutter, klistrer på og that`s it.  Blir ganske bra synes jeg!  Men ser at etter lagring, begynner kantene og løsne litt, trolig pga for tykt papir.  Noen som har erfaringer med et godt papir for dette, eventuelt hvor man kan bestille dette? Har vært innom de "lokale", men kun en type..  (Nordic Office Labels)
 
På worldlabel.com selger de avtakbare etiketter i alle mulige størrelser, både firkantede og runde. Pass på at du må spesifisere "removable" for å få etiketter som er greie å få av igjen etter bruk.
 
Har ikke sjekket siden til joques, men har muligens en kontakt som kan skaffe etiketter i plast, som kan brukes omm igjen.
De skulle sitte bra, men vere greie å ta av igjen.

Skal sjekke dett bedre opp.

(Har en venn som jeg driver å lærer opp i brygging, å han skulle få ett sett på ???stk for 1kasse øl)

Hvist ikke bør det vere mulig å skaffe et brukbart lim som holder etilketter påplass.
 
Jeg bruker bare vanlig tynt papir(80gram halvblank på den ene side) som jeg smører inn med litt melk på baksiden...  det funker veldig bra.. og er veldig lett at fjerne igjen

har et bryg som de har sittet på siden maj 2007 og de sitter stadig veldig bra... 

Hilsen Bo
 
Skal noen bestille fra worldlabel.com, finner ut at de tar 70 US i frakt, kunne vert greit å dele dette på flere.
Oddvar
 
Har også vært inne på World labels.
100 ark 24,95$ pluss frakt 70,-$        Totalt ca NOK  525,-    5,25 pr ark
250 ark 59,95$ pluss frakt 92,50$      Totalt ca NOK  840,-    3,50 pr ark
500 ark 94,95$ pluss frakt 128,50$    Totalt ca NOK 1250,-  2,25 pr ark

Rundt regnet med 1 USD= 5,50 NOK. Kommer med DHL rett på døra. Under 200,- NOK er tollfritt? så 250 og 500 ark er pluss moms?
Får fra 1 til 64 merker pr ark.
10 pr ark ca 10x5 cm
8 pr ark ca 10x6cm
6 pr ark ca 10x7,5cm
4 pr ark ca 10x12cm        Du kan laste ned programvare både gratis og kjøp(15 bruk gratis)
:idea:
 
Tilbake
Topp