Vannjusteringskurs 18. januar 2021

Jørgen O

Dommer
Sentralstyre
Vi følger opp suksessen med innføringskurs i pH-meter og vannkjemi med @AndyHagen fra 30. november med et kurs som går mer spesifikt på vannjustering.

Det hele skjer i Zoom mandag 18. januar 2021 kl. 20.00-21.30.

Møtet er gratis og kun for Norbrygg-medlemmer, men åpent for medlemmer over hele landet.

Sikre deg billett i Hoopa: Vannjusteringskurs - 18.01.2021 | Norbrygg - norsk hjemmebryggerforening
 
Så stas! Fikk ikke anledning til å delta på PH kurset, men håper ikke det er et must for å være med på vannjusteringskurset!
 
Ja, situasjonen har jo blitt annerledes nå når du kan delta på lokale arrangementer fra hvor som helst. Og det er sikkert mange underforum hvor det kunne vært postet.
 
Dersom noen har meldt seg på, og vet at de ikke kan delta, så er det fint om dere går inn og deaktiverer billetten, eller gir beskjed her. Vi har lisens til 500 deltagere på webinarer, og det ser ut som det kan bli helt fullt denne gangen.
 
Dersom noen har meldt seg på, og vet at de ikke kan delta, så er det fint om dere går inn og deaktiverer billetten, eller gir beskjed her. Vi har lisens til 500 deltagere på webinarer, og det ser ut som det kan bli helt fullt denne gangen.

Hvordan deaktiverer man billetten sin?
 
Fantastisk bra kurs :) Spørsmålet mitt ble ikke besvart, så håper på svar her. Gjør det noen forskjell om man gjør all justering i mesk, eller bør man justere skyllevann i tillegg. Ser at de fleste brygge programmer gir anledning til å velge det ene eller det andre
 
Jeg lurer på om plakaten "ting å huske på ved vannjustering" eller hva det var...(?) kan postes her?
 
Hvor kan man få tatt vannanalyse? Evt hvor finner man ferdige rapporter? I Lillestrøm er siste rapporten fra 2017. Mye kan jo ha skjedd på 3-4 år.
 
Fantastisk bra kurs :) Spørsmålet mitt ble ikke besvart, så håper på svar her. Gjør det noen forskjell om man gjør all justering i mesk, eller bør man justere skyllevann i tillegg. Ser at de fleste brygge programmer gir anledning til å velge det ene eller det andre
Lurer jeg på og, samt hvis en løser opp saltene i kaldt vann og har i meskevannet før en har i maltet (ala dagen før for eks) vil det bli noe forskjell en om en ha i rett etter innmesk-? , og må en da røre ut saltene i kaldt vann før en tilsetter dem?
 
Takk for interessant kurs! Jeg har et belegg i vannkokeren jeg bruker som det ble nevnt her, men jeg rakk ikke skrive ned hvilket salt som reagerte med metall?
 
Tilbake
Topp