Vannslanger

neslekkim

Norbrygg-medlem
Hvor i Oslo kan jeg kjøpe vannslanger med dimensjon som hageslange, som kan brukes til vann uten å sette smak/lukt på vannet?, sjekket Clas Ohlson, Jernia, Byggmakker etc, men de har bare sure hageslanger?

Edit: Ser ut som Biltema har endel slanger under kategorien båt, De slangene er kanskje greie nok?, får se om jeg rusler dit imorra og sjekker..

Skal bruke den til kjøleren, så hageslange hadde vært ok, men tenkte å bruke den for å fylle vann også, og har sett på hageslanger og de lukter jo gugge, og er redd de setter smak.

Men tar en tur på Biltema for å sjekke hva de har der imorgen.

Tess har mye bra, men de har vel ikke utsalg for mannen i gata?

til kaldt vann er hageslanger ok, men hvis du må ha, er tess åpent for hvermannsen det. kjøpt mye der jeg.
litt stiv pris på det meste, men noe er faktisk bra også.
kjøpte rustfri strømpe der til mesketanken for en kjempepris bla.

aha, skal tro om Tess selger noe på Alnabru, ser de har hovedkontoret der, men det er vel det det er, bare hovedkontor, hm..

tilkobling av kjøleren kombinerer jeg også med vannfylling.
jeg bruker en vanlig dusj-slange til dette da jeg brygger på badet, passer den på dusjuttaket, og med en kobling på kjøleren.

Hadde det vært så vel :)

Badet her er knapt stort nok til å snu seg på, så det blir styring på kjøkkenet, derav behov for lengre slanger som er litt myke, så jeg ikke river ned ting.

På høy tid jeg får ut fingern nå :)

Jeg bruker den billigste Gardena-slangen fra Plantasjen, den som er oransje. Funker bra til både fylling av bryggeriet og til kjøling etter koking. Slangen blir ikke for slapp, slik som de billige slangene gjør.

aha, så de orginale Gardena slangene setter ikke smak eller lukt på vannet?, fant en slange på Biltema nå jeg forsøker med først, men greit å vite om at Gardena slangen er ok å bruke.

magne1972 skrev:
finnes overgang fra kjøkkenkrana også.... og dusjslangen har du jo....

Finnes trolig, sjekket på Maxbo, Biltema og Clas Ohlson men fant ikke noe som passet. Det finnes krantilkoblinger, men det var av den grove typen, som er på utendørs kraner.

neslekkim skrev:
magne1972 skrev:
finnes overgang fra kjøkkenkrana også.... og dusjslangen har du jo....

Finnes trolig, sjekket på Maxbo, Biltema og Clas Ohlson men fant ikke noe som passet. Det finnes krantilkoblinger, men det var av den grove typen, som er på utendørs kraner.
jeg bruker en slik overgang fra vinogbar til flaskefyller når jeg kobler til på kjøkkenet en sjelden gang...

neslekkim skrev:

Det er ikke verre enn å stikke innom en rørlegger. Av og til kan faktisk faghandel ha noe for seg ;)

Bare ikke kjøp den billigste hageslangen. Jeg kjøpte den første jeg kom over, den var skitbillig og jeg hater den. Den er så tynn at det blir knekk på den uansett! Når det er trykk på den er det greit, men jeg må fremdeles rette ut alle bøyger for at det skal flyte fritt.

Jeg kjøpte en drikkevannslange i båtavdelingen på biltema, ser kurrant ut.

Må bare finne noe smarte koblinger, tenkte på messing-gardena typen, men satan som tungt det blir å ha hengende i kjølerøret, så jeg kobler det bare rett på først.

Ja de har det! Er der og handler av og til i forbindelse med jobb,er usikker på hvordan de gjør med privatsalg,men det går vel an å ringe å høre. Er en del rabatter med firmakonto så det kan vel hende man får rabatt vist man kjenner noen med konto!

Kenneth

Bjarte H skrev:
Bare ikke kjøp den billigste hageslangen. Jeg kjøpte den første jeg kom over, den var skitbillig og jeg hater den. Den er så tynn at det blir knekk på den uansett! Når det er trykk på den er det greit, men jeg må fremdeles rette ut alle bøyger for at det skal flyte fritt.

Veldig enig! Ubrukelige, knekker, og hopper også gjerne ut av koblingen når trykket er høyt. Sky unna!

Tilbake
Topp