Vante ganger i det ganske land?

Hei!

Har nå satt noen brygg. Allikevel kjenner jeg smaken av "hjemmebrygg" på de fleste batchene.

Er det noen her på forumet som har mulighet og er villige til å smake på noen av mine batcher og komme med konstruktiv kritikk? Gjerne da noen som har brygget litt og ikke bare ser sitt snitt i å få seg noen flasker øl ;)

Dette for at jeg lettere kan skille mellom "usmaker" og forbedre denne supre hobbyen!

Jeg sender selvfølgelig flasker og oppskrift/fremgangsmåte.
 
Hva tenker du på med smak av "hjemmebrygg"? Smaker det gjær? For mye humle? Jord? skau? Råtten kål?

Husk å skrive detaljert logg for alle brygg du gjør, nesten ned til den mikroskopiske detalj, for å kunne gjøre oppskriften og bryggemetoden bedre til neste gang. Kanskje du kan poste loggen for noen utvalgte brygg her som du er nysgjerrig på å få tilbakemelding på, kanskje det er noen som kan tipse deg på rett vei for å få den smaken du vil ha? :)
 
I Brew Your Own sto det tidlige en artikkel om gjæring. Der ble det nevnt at gjær som var stresset, fikk ofte en smak av "hjemmebrygg"
Det skyldes ofte for lite oksygen, for lite gjær, for høy temperatur og/eller en haug med andre muligheter..
Fortell litt om gjæringsforløpet ditt, så kanskje det er et godt sted å begynne :)
 
Tilbake
Topp