Varmebelte + stc-1000

Finn Berger

Moderator
Ser at plopp selger et varmebelte som, sammen med en stc-1000, ser ut til å være akkurat det jeg trenger for å utnytte den kjølige kjelleren min (http://plopp-plopp.com/produkt/varmekabel-til-gjaeringskar/). Men det kommer uten stikkontakt, står det. Er det et problem? Eller er det såre enkelt å koble til en kontakt? Regner med at det er enkelt, men siden jeg er på et svært elementært nivå når det gjelder elektrikerkompetanse, spør jeg:).

Kontrollspørsmål: Jeg har en kjeller som selv ikke om sommeren går over 15-16 grader, og lavere temperatur enn det er det ikke aktuelt for meg å gjære på. Så dermed ser jeg for meg at alt jeg trenger for å ha all den styring jeg trenger, er en stc-1000 og et varmebelte. En riktig antakelse??

Videre: Dette er så enkelt å håndtere at selv en megakløne som undertegnede kan få det til å funke?

Og til slutt: Vil det være en god løsning å bruke et liggeunderlag til å kle inn karet? Vil det gjøre beltet mer effektivt, og stabilisere temperaturen? Eller risikerer jeg at stormgjæringen vil generere for mye varme?
 
Jeg er selv en kløne, og jeg gjør akkurat det samme: Bruker kald kjeller og stc-1000 og varmebelte. Funker prima. Kjøpte selv (ved en feil) et varmebelte uten kontakt. Fikk helt krise, men fant ut at jeg kunne koble på en kontakt. Jeg kan ikke garantere at det hadde blitt godkjent av myndighetene...

Liggeunderlag bruker jeg ikke til dette.

Megakløner kan greie dette, noe jeg er et bevis på.
 
Ser at plopp selger et varmebelte som, sammen med en stc-1000, ser ut til å være akkurat det jeg trenger for å utnytte den kjølige kjelleren min (http://plopp-plopp.com/produkt/varmekabel-til-gjaeringskar/). Men det kommer uten stikkontakt, står det. Er det et problem? Eller er det såre enkelt å koble til en kontakt? Regner med at det er enkelt, men siden jeg er på et svært elementært nivå når det gjelder elektrikerkompetanse, spør jeg:).

Kontrollspørsmål: Jeg har en kjeller som selv ikke om sommeren går over 15-16 grader, og lavere temperatur enn det er det ikke aktuelt for meg å gjære på. Så dermed ser jeg for meg at alt jeg trenger for å ha all den styring jeg trenger, er en stc-1000 og et varmebelte. En riktig antakelse??

Videre: Dette er så enkelt å håndtere at selv en megakløne som undertegnede kan få det til å funke?

Og til slutt: Vil det være en god løsning å bruke et liggeunderlag til å kle inn karet? Vil det gjøre beltet mer effektivt, og stabilisere temperaturen? Eller risikerer jeg at stormgjæringen vil generere for mye varme?
Hvis du er sikker på at det kun er varme som skal reguleres så er vel det enkleste å kjøpe en UT-200 sammen med varmebeltet. En STC-1000 er jo ganske styrete å sette sammen (men veldig gøy).
 
Takk, da blir det stc-1000 og varmebelte.

ut-200 var faktisk dyrere, og stc-1000 fra plopp kan jo progammeres til å styre et forløp. Jeg er ikke helt sikker på om jeg kommer til å benytte den muligheten, men "kjekt å ha":).
 
Ja det er nok praktisk med mulighet for programmering med en stc-1000+. Men billigere blir det vel ikke. Husk at du trenger koblingsboks, to stikkontakter, kabler, wago-klips, strekkavlaster og strømledning.
 
Ser at plopp selger et varmebelte som, sammen med en stc-1000, ser ut til å være akkurat det jeg trenger for å utnytte den kjølige kjelleren min (http://plopp-plopp.com/produkt/varmekabel-til-gjaeringskar/). Men det kommer uten stikkontakt, står det. Er det et problem? Eller er det såre enkelt å koble til en kontakt? Regner med at det er enkelt, men siden jeg er på et svært elementært nivå når det gjelder elektrikerkompetanse, spør jeg:).

Kontrollspørsmål: Jeg har en kjeller som selv ikke om sommeren går over 15-16 grader, og lavere temperatur enn det er det ikke aktuelt for meg å gjære på. Så dermed ser jeg for meg at alt jeg trenger for å ha all den styring jeg trenger, er en stc-1000 og et varmebelte. En riktig antakelse??

Videre: Dette er så enkelt å håndtere at selv en megakløne som undertegnede kan få det til å funke?

Og til slutt: Vil det være en god løsning å bruke et liggeunderlag til å kle inn karet? Vil det gjøre beltet mer effektivt, og stabilisere temperaturen? Eller risikerer jeg at stormgjæringen vil generere for mye varme?




Har koblet mange stc-1000. Kjøper de fra ebay til ca. 100 kr med frakt.

Kjøper plastboks fra claesohlson
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    27,9 KB · Sett: 90
  • image.jpg
    image.jpg
    267,4 KB · Sett: 93
Sist redigert:
Alle råd er gode råd #SturlaP .
Det er bare to litt forskjellige måter og gjøre det på :)
 
Jeg legger nå sikring i alle selvlagde bokser
Screw type fuse holder 5 * 20 fuse holder fuse holder fuse element 250V Insurance
http://www.aliexpress.com/item/Scre...-fuse-element-250V-Insurance/32337114184.html
Screw-type-fuse-holder-5-20-fuse-holder-fuse-holder-fuse-element-250V-Insurance.jpg
 
Tilbake
Topp