Hei. Går det bra å ha et varmeelement fra en vannkoker i en labb dunk og meske direkte i den? Tenkte å ha en ventil med et såkalt bazookascreen i bunnen. Eller bør/må jeg evt lage en falsk bunn sånn at elementet ikke er i direkte kontakt med malten?
Dette driver jeg og pusler med akkurat nå. 1 har 3 elementer på 2.2 kw stk. Disse svir mesken så det holder. 2.Laget en seriekoblet trippelstikk. Effekten ble da redusert til ca 733w pr element. Svir fortsatt. 3.Neste steg blir falskbunn av perforert stålplate. Fant en billig en (150;-) som dog har litt store hull. Kommer til å montere denne på avstandsbolter med god klaring til elementene. I tillegg vil jeg resirkulere med pumpe. Neste trinn blir pid med ssr og alt det andre rare. ps kan ta med mer plate om noen trenger. Befinner seg i Stokke- vestfold. Kan ta med til grimstad nå i helga. (med forbehold om at de har mer seff)
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.