Varmekabel/frostsikring fra Jula

Hei.
Er det noen som har erfaring med denne?
http://www.jula.no/catalog/bygg-og-.../frostvakter/frostsikringskabel-417050/#tab01
Jeg vet en del bruker eBay-varmekabler, men jeg er aller mest higen på å kjøpe noe som jeg føler meg trygg på.
Vil bruke den til f.eks. Saison, og brygging med kveik. Står på vaskerommet, så temperatur er mellom 19 og 23 grader avhengig av sesong.

Slik jeg leser det så gir den 10 watt/meter når omgivelsestemperatur er 10 grader, så synker effekten i takt med temperaturen helt opp til grensen på 65 grader. Jeg vil opp i rundt 35-ish for brygging med kveik.
 
Har en sånn fra Jula som jeg bruker til å holde normal gjæringstemp 18-20 grader. Jeg er litt usikker på om den egner seg opp mot 35 grader. Det kommer vel an på varmetapet til omgivelsene med andre ord hvordan du har tenkt å isolere.
 
Ser ut som alle disse tre er nokså likeverdige produkter. De er selvregulerende varmekabler alle sammen. De varmer mindre (avgir mindre effekt) når det blir varmere.
 
Bestilte to slike fra ebay for 11 dager siden. Var i postkassa i går. Litt over hundralappen pr varmebelte. Men det var jo ikke det du spurte om akkurat.
kabel.JPG
 
Jeg har tenkt på de der. Frister såklart pga prisen. Men jeg sover bedre om jeg kjøper noe slikt som TazzaT linker til, med IP X7.
Hvor lang kjøpte du den, Stig? Jeg hadde håpet på at 25-38 watt var nok inni et kjøleskap.
 
Jeg har tenkt på de der. Frister såklart pga prisen. Men jeg sover bedre om jeg kjøper noe slikt som TazzaT linker til, med IP X7.
Hvor lang kjøpte du den, Stig? Jeg hadde håpet på at 25-38 watt var nok inni et kjøleskap.
Jeg kjøper de på fem meter, men man kan velge i ulike størrelser. Fem meter gir mer stabil varme, innbiller jeg meg.
 
Jeg kjøper de på fem meter, men man kan velge i ulike størrelser. Fem meter gir mer stabil varme, innbiller jeg meg.
Nå er jeg usikker på diameter på gjæringskar, men hvis den er 40 cm, så er omtretsen ca 126 cm. Da kan 5 meter varmekabel snurres fire ganger rundt karet. Da høres 5 meter bedre ut enn 2,5.
 
Har du logget tempen med ovnen i drift? Plassering av føler har mye å si.. Bruker den selv i kjøleskap og det fungerer utmerket..da har vi ovn i bunn og temp føler i thermowell litt over bunn av tanken.. Restvarmen i ovnen er ikke noe problem..
 
Har du logget tempen med ovnen i drift? Plassering av føler har mye å si.. Bruker den selv i kjøleskap og det fungerer utmerket..da har vi ovn i bunn og temp føler i thermowell litt over bunn av tanken.. Restvarmen i ovnen er ikke noe problem..
Er vel verdt et forsøk. Jeg bruker et benkekjøleskap hvor gjærbøtten står helt i bunn av kjøleskapet. Hyllen som innkapsler motoren kunne vært grei å plassere frostvakten på, men jeg burde vel kanskje ha en vifte for å sirkulere varmen.
 
Jeg bruker den fra Jula på 2 meter. Isolerer med liggeunderlag og styrer med STC. Dette er nødløsningen dersom jeg har to kar i gjæringsskapet
Har ikke gjæret på 35 ℃, men på Max 25 ℃.
Funker ypperlig
 
Tilbake
Topp