Vaskemiddel frå Aco Bergen

Hei

Ein kamerat ev meg begynte nylig å jobbe for Aco Bergen, og i den anledning spurte eg om ikkje han kunne skaffe vaskemidler til bryggeutstyret mitt. Aco leverer kjemi til bl.a. Kinn og Ægir, så vidt eg har blitt fortalt.

Vaskemiddelet er Novadan CIP Alka 95, altså et Clean-In-Place alkalisk middel. Til mitt bruk er det tilstrekkelig å blande dette ut 0,5-1% i varmt vatn, la det stå 10-20min, for så å skylle med reint vatn etterpå.

Vedlagt ligger tilbud på vaskemiddel og desinfeksjonsmiddel til bruk i Mirko bryggerier, samt renholdsplan inkl brukerdoseringer
Og prosessangivelse.  En kan med fordel justere ned konsentrasjonen av Novadan CIP Alka til 1% for å drøye forbruket av kjemi, men med
Et fortsatt meget godt tilfredsstillende sluttresultat.

En bør og merke seg at en MÅ forskylle bort større løse partikler med varmt vann før en kjører på med kjemi for et best mulig resultat.
Og man MÅ skylle reint med vann mellom vask og desinfeksjons-prosess.

Eg har så vidt testa middelet på kokekjelen og nokre gjæringsbøtter, og er så langt godt nøgd. Fjerna belegg i bunn av kjelen samt lukt frå gjærbøtter som Zalo ikkje klarte  :ilike:

Minstekvantum er 20 liter, og prisen er 767,- eksl mva.

Legger ved reinholdsplan og datablad. Dersom nokon er interessert, eller har spørsmål, ta kontakt med John-Erling Bakke på mail; jeb@acobergen.no

(dersom moderator finner denne tråden upasselig, så er det berre å fjerne den)
 

Vedlegg

  • Reinholdsplan.jpg
    Reinholdsplan.jpg
    195,6 KB · Sett: 280
  • Sikkerhetsdatablad Cip Alka 95.pdf
    381,8 KB · Sett: 45
"7-Fjellsbryggeriet" (aka. 7 Fjell Bryggeri) kjøper så vidt jeg vet ike vaskemidler av noen ennå.;)
 
Gahr skrev:
"7-Fjellsbryggeriet" (aka. 7 Fjell Bryggeri) kjøper så vidt jeg vet ike vaskemidler av noen ennå.;)

Ok. Har hørt rykter om at Aco har vore i kontakt ang dette  :)  Redigert første post for feilinformasjon.

Og beklager feilstaving  :D
 
Tilbake
Topp