Veldig vanskelig å se hva som står når man trykker på profilen til noen

Man ser profilbildet, men teksten som linker til starte ny samtale, se profil etc er nesten samme farge som den grå bakgrunnen, utrolig vanskelig å se hva som står der.
 
Det er rart. Jeg bytta til jobbmobilen nå med lollipop 5.0 noe, men det er ikke noe forskjell.

Screenshot_2015-04-20-21-46-43.png

Edit:
Privatmobil Sony Xperia Z1
Jobb HTC M8
 
Rart, på droiden min nå så ser det likt ut som screenshotten din. Men det jeg beskrev har jeg opplevd flere ganger før. Kanskje jeg faktisk har vært under 5% strøm, men da er det rart jeg har klart å lese alt annet uten problemer, bortsett fra akkurat dette.
 
Hehe, et nytt problem som webmastere må tenke på: mobiler med lite batteri ;-)
 
Hehe, ja men veldig rart hvis det er tilfellet, skulle tro kontrasten er lik selv om brighnessen lider når droiden bestemmer seg for å spare strøm i den siste krampetrekningen.
 
Hehe, et nytt problem som webmastere må tenke på: mobiler med lite batteri ;-)

Dette har nok ikke noe med mobilen å gjøre. Jeg vil tippe at Norbrygg har gjort en innsats for å "norbryggifisere" et skin/theme til dette forumet, og så har det bare blitt oversett at ikke alle farger har blitt som forventet. Ikke vet jeg hvem som er ansvarlig, men det burde være en ganske grei skuring å fikse.
 
Men, jeg vet egentlig ikke... Rart at bildet rydin postet er helt fint? God kontrast.
Jeg er enig i at det ser hakket bedre ut i hans skjermskudd enn det gjør på min skjerm, men det er også en av grunnene til at det er satt såpass krav til kontrast mellom tekst og bakgrunn, alle skjermer/monitorer viser farger forskjellig. Og kontrasten er kun 2.14:1 uavhengig av hvordan vi opplever den, så den bør uansett gjøres noe med.
 
Se nest nederst på siden. Rett over der det står "Om Norbrygg" osv. Der er det en rute hvor du kan endre farger og utseende selv.

Hvis jeg ikke har sett helt feil er de bildene som er vist her det som heter "Norbrygg-stil".
 
Dette har nok ikke noe med mobilen å gjøre. Jeg vil tippe at Norbrygg har gjort en innsats for å "norbryggifisere" et skin/theme til dette forumet, og så har det bare blitt oversett at ikke alle farger har blitt som forventet. Ikke vet jeg hvem som er ansvarlig, men det burde være en ganske grei skuring å fikse.

Det var jeg som hadde ansvaret for den jobben, men jeg har ikke noe med vedlikeholdet å gjøre lenger. Det ble forsøkt å velge farger som ga brukbar kontrast de stedene det var lett å fikse.
 
Det var jeg som hadde ansvaret for den jobben, men jeg har ikke noe med vedlikeholdet å gjøre lenger. Det ble forsøkt å velge farger som ga brukbar kontrast de stedene det var lett å fikse.

Og det fungerer jo utmerket de aller fleste stedene, så det er jo ikke et stort problem. Det er jo bare når boksen med profilinfo ligger som et modalt vindu at den får de litt ugreie fargene, den vanlige profilsiden har mye bedre kontrast.
 
Og det fungerer jo utmerket de aller fleste stedene, så det er jo ikke et stort problem. Det er jo bare når boksen med profilinfo ligger som et modalt vindu at den får de litt ugreie fargene, den vanlige profilsiden har mye bedre kontrast.
Deler av menyen burde også hatt bedre kontrast. (Et relatert problem er at det er noen blåfarger som dukker opp noen steder og passer veldig dårlig inn, uten at det påvirker brukervennlighet utover det.)
 
For min del så har jeg stusset på det noen ganger. Jeg tror at det eneste jeg kan si er at det kun har skjedd på mobil. Selv om jeg kan lese nettaviser og annet dill, så er det umulig å lese profilen til noen. Er nesten så at teksten synker ned i bakgrunnen.
 
For min del så har jeg stusset på det noen ganger. Jeg tror at det eneste jeg kan si er at det kun har skjedd på mobil. Selv om jeg kan lese nettaviser og annet dill, så er det umulig å lese profilen til noen. Er nesten så at teksten synker ned i bakgrunnen.

Gå nederst på siden. Velg egenvalgt tema, og velg en farge som du får god kontrast på.
 
Men dette temaet vil også følge når jeg bruker PC.

Jeg mistenker at det er kun når telefonen skal spare strøm når det er under 5% igjen, at den da også skrur ned kontrasten, og ikke bare lysstyrken. Nettaviser og slikt har som regel hvit bakgrunn, sikkert derfor jeg klarer å lese de, men ikke profilsidene til folk.
 
Tilbake
Topp