Velkommen til Bergen Hjemmebryggerlaug (første møte 24. mai)

torgeir.nes

Norbrygg-medlem
Bergen Hjemmebryggerlaug holder sitt første ordinære medlemsmøte lørdag 24. mai
Vi holder møte på Hulen (http://www.hulen.no/om-oss/kart) klokka 18:00.

Tema for dette første møte vil være “Nybegynner: Hva gjør jeg og hva bør jeg unngå?”
Møtet vil selvsagt ikke bare være for nybegynnere, men vi må jo alle starte et sted.

En viktig del av møtet er jo selvsagt å smake på andre sitt øl. Vi kan ikke drikke hjemmebrygget etter at Hulen åpner kl 9, men vi kan lagre eventuelle rester og hente dem søndag.

Vi har laget et skjema for registrering av opplysninger om medlemmer, det finner dere her:
http://docs.google.com/forms/d/1iS_m3PLYYjR4bkDRTUNkfXy1ssk8az_R_2HII5-TbH4
Årlig kontingent er kroner 100, faktura vil bli sendt ut når kontonummer er ordnet, eller kontant på møtet.
Det vil bli tatt kroner 50 i inngangspenger for leie av Hulen.

Vi håper at mange kan komme, og hvis noen kunne tenkt seg å bidra på møtet så hadde styret satt stor pris på det.

Mvh Torgeir Nes
for Styret Bergen Hjemmebryggerlaug
 
Lykke til med møtet! Kan ikke delta den dagen, men det er flott med dette initiativet i Bergen!
 
Hei!

Det nærmer seg med stormskritt og tidsplanen blir noelunde slik:

17.45 - Dørene åpner
18.15 - Praktisk informasjon, og introduksjon av hjemmebryggerlauget og litt om planene fremover
19.00 - Erfaringsutveksling: Hvilke feil er vanlig under bryggeprosessen?
20.00 - Prat og tilbakemelding på hverandres øl
20.45 - Alt hjemmebrygg låses bort (kan hentes neste dag eller doneres til Hulens frivillige)
21.00 - Dørene åpner for ordinære gjester, og øl kan kjøpes fra baren, praten kan fortsette
 
Hvordan var oppmøtet på lørdag? Fikk det ikke til denne gang, men er lett med neste gang  :biersmile:
 
Oppmøtet var godt det, vi var vel rundtomkring 11-14 stykk om jeg husker riktig.
Var trivelig lag, mye godt øl, men jeg måtte desverre dra etter en stund, så vet ikke hva det ble til etter jeg dro.

Gleder meg til neste møte :)
 
Hei
Det var ikke egentlig så veldig mye å skrive referat om.
Vi drakk øl og snakket om å lage øl, men alle var enig om at det var et bra møte :)
Vi var 14 personer hvis jeg husker rett.

Styret skal ha møte for å planlegge høstens program med en gang alle er tilbake fra ferie.
Oppdateringer vil komme i detter underforumet.

Følg med, vi håper på 3 spennende møter, med litt mer strukturert innhold utover høsten.

Torgeir Nes
 
Høres ut som et bra tiltak. Gleder meg til å se hva som vil skje i fremtiden. Har selv planlagt å få til et møte for vestlandske hjemmebryggere på vårparten 2015. Hjemmebryggertreff er en sjeldenhet man burde kunne bli kvitt :)
 
Jeg jobber til 5 på fredagen, og tenker å dra rett dit etterpå. Hva med å møtes ved 7 fjell-standen halv seks?
 
Høres ut som en plan. Jeg blir nok der begge dagene uansett. Mellom 1730 og 1800 da, så kan man ha litt tid på å sondere terrenget og komme seg dit.
 
Blir der begge dagene jeg også, men skal stå og servere i en av bodene på andre halvdel av lørdagen.
 
Jeg kunne også tenkt meg å vært med på en samling. Fikk ikke tid forrige gang. Hvem arrangerer dette?

Ser at Torgeir ikke har vært aktiv siden 25 November?
 
Har brygget øl siden september i fjor og har fler spørsmål nå enn jeg hadde når jeg begynte. Hadde vært gøy å treffe noen med mer erfaring enn meg. Ser dødt ut på FB siden til lauget.. Noen som vet om det er noen aktiviteter arrangert av lauget (eller andre) jeg jeg kan delta på i nærmeste fremtid?
 
Tilbake
Topp