Vestbrygg og Braueule

Jeg tenker at Bård har rett, og velger å slette denne. Forøvrig var ombyggingen på BrauEulen et riktig skritt. Jeg holder på med et fornuftig filter i kokekaret, men jeg tenker også på å ha et filter mellom meskekjel og kokekar. Litt usikker her da.Kommer tilbake med bilder.
 
Jeg er nødt til å korrigere her; Birger har laget noen fantastiske gode oppskrifter..Det er nok JEG som kødder med de. Det siste er 3 forskjellige Ale's; Pale,Amber og Rye... jeg er veldig spent..men resultatet ser meget lovende ut.. om disse er jeg tilbake i sept.
 
Hvorfor vil du tømme ut en weissbier som smaker fortreffelig? Betyr mangel på kjørbarhet så mye? Hva er det som tyder på at du ikke har vært renslig nok?
 
Hva er gale med et verdags øl da morgan  ;D ;D det er jo sommer og en trenger jo leskedrikk som smaker godt:)
 
Morgan skrev:
Jeg lager ikke mine egne oppskrifter. Dette gjør Birger for meg ! ! Etter å ha klaget (sladret) om pilsneren og weissbieren til min gode venn og kollega Ørjan, vurderte jeg å tømme ut lageret mitt. Nåvel, tosken sa at jeg hadde kanskje ikke vert renslig nok (gjerne etter som han kjenner meg ) Men smaken er fortreffelig..Etter 6 weissbier,er jeg fremdeles kjørbar så DEN skal ut, men pilsen er toppers. . Jeg åpnet en flaske i går kveld, og det skummet av den en halv time etter ...I dag hadde jeg den i frys'n en liten halvitime ; og jeg fikk et nytt øl!!Og er heller ikke kjørbar!!! Dere  gjør en kjempejobb for oss(meg) som er amatører, men øl KAN dere. Jeg kunne tenkt meg en chatte-side om mulig...
BrauEulen skal bygges om på man. Har dere kjennskap til noe filter i den?

 
Lurer på om det med kjørbarheten stemmer. Ihvertfall hvis det er en sammenheng mellom kjørbarhet og skrivbarhet.:)
 
Tre nye inner-tiere fra Birger, og disse velger jeg å legge ut i sin helhet. Dette skal jeg ha mere utav;
 

Vedlegg

  • skann0009.jpg
    skann0009.jpg
    979,5 KB · Sett: 1.541
  • skann0010.jpg
    skann0010.jpg
    888,3 KB · Sett: 1.507
  • skann0011.jpg
    skann0011.jpg
    1 MB · Sett: 1.494
  • DSC00521.JPG
    DSC00521.JPG
    47,1 KB · Sett: 1.603
Tilbake
Topp