Viltkamera i garasjen?

Jeg har hatt inbrudd i garasjen i helga.  :rasende: Nå gikk bryggeri-utstyret klar men konas karbonsykkel forsvant i løpet av natten.

Er det noen som har erfaring med slike vilt-kameraer? Ser at noen krever SIM-kort, men finnes det kameraer som går over Wifi? Noen som har anbefalinger?
 
Jeg har wifi-kamera fra dealextreme. kan settes opp slik at det tar opp film til pc ved registrering av bevegelse. Det finnes sikkert bedre kameraer å få tak i norske nettbutikker f.eks: komplett.no og liknende.
På mitt er det infarødt lys av diskutabel kvalitet dersom det er veldig mørkt, men kameraet kan fungere bra dersom du har mulighet til å montere bevegelsesføler (clas ohlson/jula osv.) til lyset i garasjen i tillegg (noe som sikkert vil skremme bort de fleste...).

De fleste simkortbaserte viltkameraer jeg har sett sender bare et visst antall bilder med mms dersom de oppdager bevegelse..
 
Husk å anmelde det med rammenummer, så får dere iallefall en mikroskopisk sjanse å få tilbake sykkelen ;)

Viltkamera har jeg null erfaring med, men fantaserer om lignende opplegg i kjelleren...  >:D
 
Anbefaler et viltkamera som sender bilder som MMS, da får du bilde på mobilen så fort det er bevegelse  :)
 
Freddy skrev:
Jeg har hatt inbrudd i garasjen i helga.  :rasende: Nå gikk bryggeri-utstyret klar men konas karbonsykkel forsvant i løpet av natten.

Er det noen som har erfaring med slike vilt-kameraer? Ser at noen krever SIM-kort, men finnes det kameraer som går over Wifi? Noen som har anbefalinger?

Blir det ikke egentlig bare dobbelt kjipt i se tyveriet i reprise neste gang?
 
Viltkamera er fint det, men hjelper ikke særlig. Politiet henlegger som regel sånne "småtyveri" uansett. Eneste håpet å få igjen godset er vist det er noen narkiser som bor i nærheten som har vært der. Med våre nye landsmenn er godset som regel langt vekke med en gang. Ikke meningen å virke rasistisk her, men det er ihvertfall sånn det er her oppe for tiden
 
Jeg hadde noen flasker av de dyreste russiske vodkatyper som er å oppdrive, samt noen dyre flasker med brunt innhold ifra Armenia. Merkelig nok ble disse ikke tatt. Så jeg tror det idet minste frikjenner Øst-europeere.  :jaha:
 
Freddy skrev:
Jeg hadde noen flasker av de dyreste russiske vodkatyper som er å oppdrive, samt noen dyre flasker med brunt innhold ifra Armenia. Merkelig nok ble disse ikke tatt. Så jeg tror det idet minste frikjenner Øst-europeere.  :jaha:

Ikkje austeuroperarar, ikkje alkisar, og iallefall ikkje ølbryggarar. Må vere treningsnarkomane sidan sykkelen var det dei kom for. Guds lykke at dei ikkje har greie på bling iallefall.

Lykke til med jakten!
 
Etter at noen sykler (av den billige sorten)  ble stjålet installerte jeg dette i garasjen min:
https://www.komplett.no/d-link-dcs-942l-11n-ip-camera-ir-led/744673
Det virker fint i dagslys, men blir litt for dårlig/uskarpt i nattelys.
Jeg har en gammel ødelagt 70Hk Yamaha stående i garasjen og har filmet en kar (med arbeidsklær, malerlue og sneipen i kjeften) som var inne i garasjen og rekognoserte. Han må ha konkludert med at motoren ikke var verd risikoen for den ble ikke stjålet.  Han virket svært målbevisst, så at brennevin og annet småtjafs ikke blir stjålet tror jeg ikke frifinner noen...
Som andre nevner tror jeg ikke det hjelper stort ha ha det på film (med mindre du kjenner synderen selvfølgelig)...
 
Tilbake
Topp