VINBALLONG

Hei, jeg kjøpte en gammel stor vinballong på finn som er tiltenkt brygging av cider i første omgang.
Den er vasket og ser ganske bra ut, men har ett problem med kurven som er så gammel og sprø, slik at hver gang den flyttes må jeg fram med støvsugeren.
Er det noen som har erfaring med gamle vinballonger som kan komme med tips til vask og stell av både ballongen og kurven?
Har prøvd å støvsuge selve kurven men det vil fortsatt se ut som jeg har strødd hele huset ved flytting, vil det kunne brukes noe form for olje til kurven for å gi den ett nytt liv?
 
93367f479c1fd6060fc63f6ecb010718.jpg
Trekurv på mine.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Brukte aldri noe beskyttelse på mine 4 stk jeg når jeg brygget vin for mange år siden, det gikk aldri galt. Passet på å sette dem på noe avispapir, papp eller lignende.
 
Gå over med en børste for å få bukt med støvproblemet. Utover dette kan du f.eks gå over slitne sprekker/knekker med passende lim. Har hørt man ikke skal olje vevde kurver da dette kan forårsake ekspansjon og skade kurven ytterligere, men det finnes en løsning man kan "impregnere" med for så å tørke. Usikker på løsning nå i farten, men et grunding søk så kommer man nok i mål! Er en prosess som tar tid.
 
Tilbake
Topp