Vinbalonger.

Bydde 30-. men fikk besked om at de er ver 150-400, enig med Arve Tellefsen, gærninger bye mye men de er ikke verd det, om Stradivarius.

Oddvar Demmo skrev:
Bydde 30-. men fikk besked om at de er ver 150-400, enig med Arve Tellefsen, gærninger bye mye men de er ikke verd det, om Stradivarius.

Kanskje det er et annet marked i nordland, men her går de ikke for over 100. 150-400 er jo latterlig mye for noe sånt ræl.

De er nok forbundet med nostalgi og minner, og og folk kjøper dem for et par lapper heller enn å bruke tid på å lete etter billigere. Jeg har vært på auksjoner der grønne garnkuler har gått for over kr 100 pr stk. Galskap... :)

Nidveg skrev:
Oddvar Demmo skrev:

Kanskje det er et annet marked i nordland, men her går de ikke for over 100. 150-400 er jo latterlig mye for noe sånt ræl.

Har lite med nodlang og gjøre, jeg får de fra 0-30 kr. det er bare å vente.

Jeg setter jo endel vin óg, i tillegg til øl, og for en vinbrygger, så er gode glassballonger definitivt verd et par hundrelapper; særlig hvis kurven er hel og fin. (jeg foretrekker trespile-kurv, fóret med treull.)

En vin foretrekker jeg å lagre på en glassballong endel måneder for modning før jeg flasker, slik at svovel osv får dunstet bort. :)

Og ville ikke kalle det ræl; det er ofte godt handarbeide bak en god ballong med kurv, og de kan fint vare 50 år; noe jeg ikke ville si om plastdunker; de hiver jeg såsnart det kommer noen riper på innsiden; da er fare for infeksjon mangedoblet, og egentlig ubrukelig til brygging...

Så dét! ;D

Tilbake
Topp