De er nok forbundet med nostalgi og minner, og og folk kjøper dem for et par lapper heller enn å bruke tid på å lete etter billigere. Jeg har vært på auksjoner der grønne garnkuler har gått for over kr 100 pr stk. Galskap...
Jeg setter jo endel vin óg, i tillegg til øl, og for en vinbrygger, så er gode glassballonger definitivt verd et par hundrelapper; særlig hvis kurven er hel og fin. (jeg foretrekker trespile-kurv, fóret med treull.)
En vin foretrekker jeg å lagre på en glassballong endel måneder for modning før jeg flasker, slik at svovel osv får dunstet bort.
Og ville ikke kalle det ræl; det er ofte godt handarbeide bak en god ballong med kurv, og de kan fint vare 50 år; noe jeg ikke ville si om plastdunker; de hiver jeg såsnart det kommer noen riper på innsiden; da er fare for infeksjon mangedoblet, og egentlig ubrukelig til brygging...
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.