Vingemuttern er borte - maltrør fullt av malt

Ja da står man med Speideln full av malt så er vingemuttern rett og slett borte. Den som låser på plass maltrøret.

Er det noen i nærheten av Tøyen, Oslo som kan låne meg en slik i all hast?

Det er en 50 liter, men antar det er samme dimensjon på 20 litern.

Tom

Edit: Kan gjerne ringe meg på tlf 40035440
 
Va bare å kaste sæ i biln å kjøre ned på Clas'ern så va det fiksa.

Ble i hvert fall lang nok innmesking. I overkant av en time på 38 grader burde gjøre susen.

Tom
 
Vi brygget vårt første brygg i går vi klarte å bøye en av mutterne på siden av maltrøret på Speidelen. Er det noe folk har opplevd før? Den var en god del ute av posisjon, men har banket den litt på plass nå.

Noen lignende observasjoner? Det kan være at vi klarte å bøye den mens vi prøvde å løfte ut maltrøret uten å fjerne stangen på toppen med vingemutteren, men det skal jeg ikke si sikkert. Dumme følte vi oss i alle fall når vi fant ut av det!
 
gwiksen skrev:
Ja, den man lener hele maltrøret på når man renner av/skyller maltet.
Tappene som maltrøret henger på under skyllingen er ikke de samme som man løfter med, så da tror jeg ikke at dere har bøyd disse tappene når dere prøvde å løfte et fastspent maltrør. Hvis du ikke blander mellom de 2 parene med tapper da.
 
Nei du har helt rett, det er 2 forskjellige så du kunne ikke skjedd i den prosessen. Det jeg er redd for er at den blir mer og mer bøyd for hver gang og på et eller annet tidspunkt faller hele maltrøre tilbake i "bøtta" når man skyller.
 
Tilbake
Topp