Vis din kegerator / øleskap!

Cascade

Norbrygg-medlem
kegerator.jpg
Sånn har jeg det, under trappa til kjelleren. En stk 85cm fryser til mat (og humle) og en stk 85cm kjøleskap med akkurat plass til to stk 20l. corneliusfat og 2kg co2 på en hylle i bakkant. Beiset og oljet hobbyplate med egen "barspot" i taket. Enkelt og funksjonelt.

Mortenpip

Norbrygg-medlem
Skal igang med å pusse opp kjøkken i nytt hus. Idag har jeg kjøleskap, med fat inni og kraner i døra. På det nye huset får vi en liten bod på kjøkkenet og bryggerommet i kjelleren rett under. Tenker da og ha kjøleskap med fat i kjeller og kraner i en anordning på veggen i boden. Ser vel for meg at det blir ca 2-2,5 m høydeforskjell på fat og kran. Hvordan løser man det med tanke på trykktap? Vil jo ikke ha en liten piss stråle når jeg skal tappe en øl.
Noen som har noe bilder av lignende??

Oddvar Demmo

Norbrygg-medlem
ville prøvd med 3/16 pex rørene og sett om jeg ikke ble fornøyd, eller skjøtet inn noe 3/8 for å få flowet noe opp. Eller 3/16 slange som du har i en liten kveil i kjøleskapet, bare 2,5 meter tror blir litt kort med tanke på skumringen.

Mc.

Norbrygg-medlem
Jeg bruker 2m 3/16 i kegeratoren. Det holder hos meg. Men hvordan blir det med kjøling av øl i den delen av slangen som ikke holdes kjøling?
Blir ølet varmt der og gir skumdannelse?

TurboJens

Norbrygg-medlem
Jeg bruker 2m 3/16 i kegeratoren. Det holder hos meg. Men hvordan blir det med kjøling av øl i den delen av slangen som ikke holdes kjøling?
Blir ølet varmt der og gir skumdannelse?

1m 3/16" holder vel ca 17ml, så temperaturen utjevnes nok fort, vil anta skumdannelsen også utjevnes raskt.

Topp