Vis oss ditt verksted/mekkeplass/furtebu!

Strandberg

Norbrygg-medlem
Det lages mye heftig DIY ting runt om kring. På kjøkkenbord, utendørs, i garasjer, i proffe verksted på jobb etter (i?) arbeidstid osv.

Tenkte det kunde vare morro med en liten bildetråd for gøy og inspirasjon :)

Kan begynne med min lille hule nede i garasjen. Er ikke så mye plass men er nok for at lage småting.

IMG_0651.JPG IMG_0649.JPG
 
Min er foreløpig bare en rotete garasje, men satser på å få inspirasjon herfra når jeg går igang med prosjektet :)
 
dd47e23ea2b999b3d7e449722e874a32.jpg

Bryggesiden av garasjen.

Sent from my iPad using Tapatalk
 
Det lages mye heftig DIY ting runt om kring. På kjøkkenbord, utendørs, i garasjer, i proffe verksted på jobb etter (i?) arbeidstid osv.

Tenkte det kunde vare morro med en liten bildetråd for gøy og inspirasjon :)

Kan begynne med min lille hule nede i garasjen. Er ikke så mye plass men er nok for at lage småting.

Vis vedlegget 23478 Vis vedlegget 23479
Det er noe galt med fargene på det ene bilde ditt... Ser det spesielt godt på det flagget på døren...
 
Jeg brygger i garasjen, men ting er litt midlertidig enda. Har ihvertfall skikkelig avtrekk på plass :)

DSC_3779 (Medium).JPG

Råvarene for å bygge arbeidsbenk er på plass, det er bare tiden det står på nå.
Gjenstår også litt ting som foring og belistning av vinduer, og gulvet skal epoxymales til sommeren.

Når arbeidsbenk og øvrige skap og hyller er ferdige, så kan jeg tenke på å bygge en egen bryggebenk/tralle.
Siden garasjen brukes til flere hobbyer, så vil jeg ikke låse meg så veldig til faste plasser til ting.

DSC_3680~02 (Medium).JPG
 
Sist redigert:
Ingenting er som eget gutterom, og jeg må si at de som er avbildet her er jevnt over fantastiske. Fra rene man-caves, til godt innarbeidete verksteder, samtlige rom her får meg til å sikle!

Mitt ringe bidrag. Kjelleren er ekslusivt arbeidsområde, med pc koblet opp til gamle-stereoen og tilgang til 4000 cd'er på server. Uheldigsvis har skulderproblemer satt en ihvertfall foreløpig stopper for mye av aktiviteteten, men bare å sitte i verkstedet, røyke en snadde og suge opp atmosfæren mens man lytter til musikk, er fantastisk. Det er tilogmed egen søttitalls hjemmebar og peis!

zUKJ9FQ.jpg

a87d3NX.jpg

wFvZu6S.jpg
 
Noe som irriterer meg grenseløst, er dagens kina-kvalitet på verktøy og maskiner.
Når jeg vokste opp så var en Stanley høvel et verttøy barn ikke fikk røre. Det gikk i arv i generasjoner. Dyrt, men ikke uoverkommelig, og skikkelig europeisk eller amerikanskprodusert kvalitet. I dag er alt basert på å vare noen år, middelmådig kvalitet, og så kjøper man nytt. Til og med etablerte ''kvalitetsmerker'' som burde kunne produsere bedre. Alt mens man uforvarende utnytter våre underbetalte asiatiske brødre og søstre som arbeider i billig-produksjonen. Noe så enkelt som en benkesliper er umulig å få tak i i skikkelig kvalitet, man må helst på Finn for å finne tyskproduserte søttitalls-maskiner man kan restaurere.
 
Nå må du ikke rakke ned på kinaputtene... de er jo her nå og bygger veier og broer.. og det går jo bare godt.. Nei vent litt.. det gikk vell ikke så alverdens det nei. Oki, om jeg kjøper noe jalla fra ebay eller Ali.. så forventer jeg ikke alverden om det kommer fra kina.. men en bro som går 30-40 meter over en fjord... kunne vært greit om det sto noe annet enn maid in Kina når jeg betaler hundrevis kroner for å få sette livet på spill
 
Tilbake
Topp