W34/70 Mengde

Hva er anbefalt mengde på overnevnte gjær ?
Jeg har bare re-pack på den så ikke anbefaling fra produsent følger med
 
runarstock skrev:
Vil anbefale å bruke nok.

Vørtermenge er jo litt interessant å vite :)

joa , men gram per liter er jo fintog :D

Jeg er litt usikker på hva jeg endre opp med, da jeg holder på å lage en lett sommerpils, og er i sparginga nå .
iflg målet mitt skal jeg nå 65 liter, men ser ut til at jeg ikke klarer mer enn 60 her ...forsvannt mer enn beregnet i maltet.

NOK er alltid bra, men jeg har en kilo.... sikkert nok det, men gjør et unødvendig innhogg i lommeboka :)
mener tidliger at jeg har brukt 1g per liter ca av den, men mistenker det er i overkant.
 
De kommer i 11,5 G pakker ser jeg  som er beregnet for 20-30 liter,

siden jeg skal gjære denne ganske kaldt, kjører jeg 15 gram per tilsvarende enhet...(per dunke)
må bli bra.:)
 
Med OG 1.050 så er nok ikke 1g/l en overdrivelse vil jeg tro. sitter bare med telefonen nå så mr.malty fungerer ikke. Du kan jo prøve der. mrmalty.com
Brewzor-appen sier 64g på 60l 1050, men jeg vet ikke hvordan den regner i forhold til mr.malty.
 
runarstock skrev:
Med OG 1.050 så er nok ikke 1g/l en overdrivelse vil jeg tro. sitter bare med telefonen nå så mr.malty fungerer ikke. Du kan jo prøve der. mrmalty.com
Brewzor-appen sier 64g på 60l 1050, men jeg vet ikke hvordan den regner i forhold til mr.malty.

Takk for svar..

Jeg ligger noe under 1050 , håper 42-43 ..
Endte opp på 62 liter preboil , og har målebegeret på utsiden for nedkjøing :)
 
Produsenten anbefaler 80 - 120 gr/hl ved 12 - 15 grader og 200 - 300 gr/hl ved 9 grader

http://www.cask.com/files/pdf/SaflagerW-34-70.pdf
 
Jeg bruker denne gjæren en del, og til en pils på rundt 1.050 O.G. Bruker jeg 5 pakker (knapt 60 gram) rehydrert i 6 dl vann med temp på 22-23 grader. Kjøler ned til pitching temp og gjærer 55 liter på 9,5 grader til ca 1.007-8 hver gang.

Hvet ikke om det var til mye hjelp, men det er sånn jeg gjør det. :skitbra:
 
Tilbake
Topp