Whitelabs bakteriekulturer (og brett)

Løst et ikke eksisterende problem, eller har det vært et problem?
Brukte noen av de nye pure pitch pakkene idag. Tilvenning sikkert, men i rørene var det mulig å se om en hadde fått med alt av gjær.
 
Det har vært et problem, spesielt ved lacto fra White Labs. Godt å høre at det ordner seg
 
Godt poeng.

Dog er det utført hundrevis av tester. Det er mer eller mindre erkjent faktum på MTF - whitelabs har også anerkjent at de har et problem. Selv har jeg merket det rundt 10 ganger. Jeg har fått en eneste ren kultur fra WL (Brett Vrai Trois-kulturen jeg fikk var helt ren brett - alle andre har hatt saccharomyces i seg).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sist redigert:
WLP644? I tilfelle, var det ikke den som ikke viste seg å være Brett når kjørte nye tester på den? http://www.whitelabs.com/news/wlp644-research-results Uansett, godt å høre at det er flere eksempler på dette der ute og at WL har innrømmet det. Vet du hvor vi finner den postingen fra dem?

Nei. WLP648, Brett Brux Trois Vrai. Vrai betyr vel "ekte" elns. Jeg tror ikke de har innrømmet noe offentlig men de har biologene deres har blitt trengt opp i et og annet hjørne av folk på MTF og da har de innrømmet problemet og skissert hvordan det skal fikses (pure pitch skal ordne alt).

Per.
 
Tilbake
Topp