Whitelabs - Updated homebrew packaging

msevland

NMKomiteen
Sentralstyre
Wed, 2016-06-29 16:52
"The next time you visit your local homebrew shop you may notice some cosmetic and functional changes to our homebrew PurePitch® packages. We’ve updated the outer packaging to be more uniform, added manufacturing information on the front, helpful resources on the back and most importantly increased the amount of yeast in the package by 5mL"
http://www.whitelabs.com/news/updated-homebrew-packaging
new-purepitch-packaging-front_1.png


new-purepitch-packaging-back_1.png
 
Liker de nye pakningene jeg. Merker godt at gjæren holder seg bedre. Har hatt to startere som har stukket av.
 
Det jeg IKKE liker, er at man må klippe vekk en "viktig" del av pakken. Enten gjærtypen, eller dato/LOT informasjon.
Hadde det vært opp til meg, hadde White Labs logoen i gult blitt flyttet på toppen. Så kunne den blitt klippet bort når jeg skulle bruke gjæren.
Det er selvfølgelig et MINIMALT problem, men jeg tar gjerne vare på pakken til ølet er ferdig gjæret, og da er det fint å ha informasjonen i "en del".

Ser nå at jeg kan klippe av strekkoden på den oppdaterte pakningen, og får "beholde" informasjonen jeg vil ha.

Jada, vet jeg er et petimeter. Men det trives jeg med :)
 
Det jeg IKKE liker, er at man må klippe vekk en "viktig" del av pakken. Enten gjærtypen, eller dato/LOT informasjon.
Hadde det vært opp til meg, hadde White Labs logoen i gult blitt flyttet på toppen. Så kunne den blitt klippet bort når jeg skulle bruke gjæren.
Det er selvfølgelig et MINIMALT problem, men jeg tar gjerne vare på pakken til ølet er ferdig gjæret, og da er det fint å ha informasjonen i "en del".

Ser nå at jeg kan klippe av strekkoden på den oppdaterte pakningen, og får "beholde" informasjonen jeg vil ha.

Jada, vet jeg er et petimeter. Men det trives jeg med :)

Sjå litt på korleis desse posene er laga så tenker du litt på kva du klipper vekk


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er en ting jeg ikke skjønner her. Det står at innholdet er økt med 5 ml til 40 ml - 'increased to 40 ml of pure liquid yeast for increased cell count.'

Allikevel står det 'made to contain over 100 billion cells'. Det er jo samme som før, skulle vel vært rundt 115 milliarder celler..?
 
Jeg klipper den ytre posen helt øverst, og tar ut den indre. Så klipper jeg av et hjørne. Mindre søl, og kjennes tryggere.

+1, etter at jeg begynte å klippe forsiktig av ytre pose har det blitt betydelig mindre søl. Veldig lurt, både for å få med alt - og å slippe kontaminering.

Det er en ting jeg ikke skjønner her. Det står at innholdet er økt med 5 ml til 40 ml - 'increased to 40 ml of pure liquid yeast for increased cell count.'

Allikevel står det 'made to contain over 100 billion cells'. Det er jo samme som før, skulle vel vært rundt 115 milliarder celler..?

Jeg gjetter på at noen har funnet ut at WL ikke treffer så godt på 100 mill som de ønsket, så slenger WL på 5mL for å være på den sikre siden. Noen kunne jo blitt såret hvis count ble litt lav, og saksøkt dem for noen mill $. ;)

A
 
Hei
Noen som kan hjelpe meg med hvor stor starter jeg trenger til 2 stk Wlp 007 purepitch.
Produsert 01.06 og går ut 28 NOV 2016
Ale med 1.080 som OG og 23liter.
(Nøgne Ø God Jul)Tenkte å sette starter nå men så er det nye pakker og andre utregninger :)
Jeg klarer ikke se hva det står, msevland@
 
Siden de er produsert for snart to måneder siden blir det 80% levedyktighet
og ifølge MrMalty trenger du da 2 liter starter med 2 pakker, hvis du rister jevnlig
men det kommer helt ann på beluftnings metoden din
 
Siden de er produsert for snart to måneder siden blir det 80% levedyktighet
og ifølge MrMalty trenger du da 2 liter starter med 2 pakker, hvis du rister jevnlig
men det kommer helt ann på beluftnings metoden din
Tusen takk,da lager jeg 2 liter.Bruker magnetrører på starter og O2 i vørter når jeg kommer så langt.
 
Satte et brygg nå nettopp med en 3 uker gammel gjær fra starter (ca. en dl). Det ser ut til å funke fint, i alle fall. Jeg gjorde ikke noe annet med den enn å la den få samme temperatur som vørteren. Men hvor godt det fungerer, vet jeg jo strengt tatt ikke før jeg ser FG:). Så jeg skal ikke anbefale å gjøre det sånn.
 
I boka Yeast anbefales maks 10 dager i kjøleskap. Har du den lengre kan du vel sikkert gjenopplive den med ny starter.

Hvorfor bare 10 dager?
En gjærcelle er vel en gjærcelle og pakkene til WhiteLabs har en holdbarhet på 6 mnd før omtrent alle cellene er døde.
Jeg ser ikke helt forskjellen.
 
Tilbake
Topp