WLP 885 Zurich lager

Hei, jeg driver og stepper opp et rør med WLP 885 Zurich lager, denne gjæren blir bare laget om høsten så den er snart 4 mnd gammel. Jeg lurer litt på om denne gjæren er helt frisk for den flokkulerer så inni gampen at det bare er harde klumper som fyker rundt i vørteren. Bruker magnetrører. Lurer på om dette er normal oppførsel for denne stammen?

Fargen er forøvrig lys og fin, ikke sett tegn til noe mørkt stratum når den får bunnfelle. (Det tar ca 10 sekunder...) Skal sjekke "graviditeten" på starteren når jeg stepper opp, for å se om den har spist noe.

Er nå kommet opp til 1-liters starter, neste blir en 5-liter, for deretter lage en lys lager og så blir det Samichlaus klone. Passende nybegynner-prosjekt tenker jeg.
 
Ja, mener å huske den ser noenlunde lik ut som WLP007, type cottage cheese utseende.
Har dog ikke noen god erfaring med denne gjæren, min brukte 3 måneder på å gjære ned en 1.070 imp. pils til 1.010. Hadde da startet den opp til 850 bill celler og gav den fint med ren O2 og ellers alt riktig ihht lagergjæring.
Mulig din oppfører seg bedre, lykke til!
 
Tilbake
Topp