WYeast 1469 West Yorkshire Ale.

Skare

 
Hei, er ute etter denne gjæren her, men den finnest ikke i handelen i norge. Har noen en formening om en gjær som gjør samme jobben. Har sammenlignet på mr malty sine sider og finner heller ikke noe fra whitelabs som passer. Skal kage en Landlord klone til en engelsk venn som har forvillet seg opp til sunnmøre.
KLonen blir noe lignende:

100.0% - 9.00 lbs. Golden Promise 

Hops
-------
1.00 oz. Fuggle (Pellet 4.00% AA)  65 min.
0.63 oz. Styrian Goldings (Pellet 4.20% AA) 65 min.
0.25 oz. East Kent Goldings (Pellet 6.90% AA) 15 min.
0.38 oz. Styrian Goldings (Pellet 4.20% AA) 0 min.

Extras
--------
0.50 Wirlfloc @ 15 Min.(boil)

Yeast
-------
WYeast 1469 West Yorkshire Ale
 
Jeg vil nok også være en kunde for denne gjæren, den får mye skryt når den blir brukt til de klassiske nordengelske øl.
 
Humlegården (humle.se) har to stk Yorkshire Square Ale jäst (White Labs WLP037) men holder på å gå ut. Maltbazaren (maltbazaren.dk) har den samme. Jada, jeg vet at det ikke er Wyeast og heller ikke solgt fra Norge, men det er i det minste noe i nærheten. Det er mulig at Bryggselv.no kan ta det inn. Denne gjæren er nærmere beskrevet her:

    http://www.whitelabs.com/beer/strains_wlp037.html
Jeg ser at MrMalty ikke lister den som alternativ til Wyeastr West Yorkshire Ale, men jeg vet hverken hvorfor eller om det er en god erstatning.
 
Tror den er ute av produksjon, finner den ikke på wyeast sine sider heller tror kanskje whitbred kan vere en mulighet?
 
Bare spør en av leverandørene av ingredienser til brygging, flere av de er behjelpelige med å oppfylle slike ønsker. :)
 
Wyeast er visst litt problematiske når det gjelder små bestillinger med minimum 12 av samme gjær per levering.
 
Tilbake
Topp