Zchiller

MegaTrond

Norbrygg-medlem
Fikk zchiller i posten i dag [emoji869][emoji3]
Syns finishen på den var sånn passe dårlig så lurte litt på beste måten å rengjøre den på? Bare vaske den godt i pbw?

a5749de56ec5cba7e2c7621e4a9dfbd1.heic


fc305e5bf2127ee1af499bdb410382f9.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da får jeg kjøpe meg en gryteskrubb i morgen å skure i vei [emoji4]
Håper den ser bedre ut inni [emoji848]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er det som er litt sketchy med kjølere hvor vørter går inni, hvis du ikke kan pelle de fra hverandre, du vet ikke hva som er inni. Men selve coilen ser jo strøken ut så får satse på at det er slik det er inni og.
 
Er helt enig at når jeg fikk zchilleren så ser den ikke lekker ut utvendig. Jeg koblet til hurtigkoblinger på den og renset den innvendig med pbw og skylte den.

Jeg gikk over gjengene og ga egentlig litt bæng i at den ikke er så shiny utvendig. Meget effektiv kjøler iallfall.. meget fornøyd
 
Skal spyle godt igjennom. Får kjøre på med pbw og se hvordan det blir men syns det er litt kjipt å kjøpe en såpass dyr kjøler og må bruke masse tid på vasking[emoji848]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Alt jeg har kjøpt til brygging har jeg brukt god tid på vasking før førstegangsbruk. Dette uansett prisklasse.

At den utvending ikke er bling-bling ser jeg mindre negativt på ettersom det ikke påvirker bruken min
 
Ikke så viktig med utsiden, var litt mer bekymret for innsiden av koblingene men regner med det blir tipp topp etter litt jobb [emoji4]
Kjøpte td5 pumpe også så får sette på sirkulering en stund så blir det sikkert helt nydelig [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tror jeg hadde brukt syre istedet for PBW på kobber om det er litt oksidasjon og slikt på den. Edikksyre er veldig effektivt på kobber. Ser ut som du får plass til hele spiralen oppi kokekjelen du har der. Fyll opp med vann og tilsett en flaske med edikk eller noe og kok en halvtime. Da blir det nok skinnende rent. Innvendig hadde jeg også pumpe eddik igjennom en stund for å fjerne verdigris om det skulle være noe av det.

Om du bruker eddiksyre er det viktig å skylle igjennom etterpå, fordi edikksyre er også en utmerket katalysator for dannelse av verdigris.
 
Da har kjøleren fått seg en aldri så liten spa behandling. Kjørte på med stålbørste på drillen på utsiden, sirkulerte kokende pbw noen timer, lot pbw stå noen dager, Spylte igjennom med kokende vann etterfulgt av sirkulering av kokende vann i noen timer for. Avsluttet med å sirkulere star san en god stund og blåse ut med kompressor. Satser på den er klar til bruk i morgen [emoji4]

5238ecb20a43de3da0ee40695e675b44.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp