Nyeste aktivitet

• Amarillo
    Amarillo svarte på tråden Trykkgjæring.
    Tja, volumet i en ballong med en lekkasje blir mindre, så det vil jo gå helt klart gå mer gasser ut enn inn. Om det samme gjelder et...
  • Håkon Bugge
    Håkon Bugge svarte på tråden Trykkgjæring.
    Jeg setter på 0.1 bar CO2 på "øl ut", skrur ut "gass inn" ball-locken og tørrhumler med en 1.5 liter brusflaske som trakt, muffe som...
  • Terjedd
    Terjedd reagerte på loebrygg sitt innlegg i tråden Trykkgjæring med Like Like.
    Ja, men det går ikke med samme hastighet begge veier Ellers ville vel ikke en ballong krypet etter hvert
  • loebrygg
    loebrygg svarte på tråden Trykkgjæring.
    Ja, men det går ikke med samme hastighet begge veier Ellers ville vel ikke en ballong krypet etter hvert
  • L
    Har du oppskrift på den nye Sommarøla med Centennial og Galaxy?
  • loebrygg
    loebrygg svarte på tråden Fating, hva er metodikken?.
    Lar du det stå tilkoblet flere uker etter gjæringa har opphørt kunne jeg vært enig, men med tanke på hvor mye CO2 som produseres under...
  • Finn Berger
    Burde nok gjøre det omvendt, ja. Virker mer logisk. Akkurat her trur jeg faktisk at du ikke bør bruke silikonslange. Og det koster jo...
  • Finn Berger
    Jeg gjør det omvendt av deg, med mindre jeg har starsan i fatet. Også er jeg ikke så opptatt av den vinylslangen ;-)
  • Finn Berger
    Finn Berger reagerte på Mc. sitt innlegg i tråden Fating, hva er metodikken? med Like Like.
    Fast rutine for meg . Kobler slangen fra gjæringskaret til øl ut. Og vannlås på gass inn.
  • Finn Berger
    Finn Berger svarte på tråden Trykkgjæring.
    Inn i karet, kanskje - men effekten er sannsynligvis liten. Men det er vel effekten av oksygeninntrenging over noen få dager, også...
  • erikraude
    erikraude reagerte på Amarillo sitt innlegg i tråden Trykkgjæring med Like Like.
    Ifølge de som har greie på dette med trykk og blanding av gasser har det ikke noen betydning at det er overtrykk på den ene siden, er...
  • Kold Brygg
    Kold Brygg reagerte på Amarillo sitt innlegg i tråden Trykkgjæring med Like Like.
    Ifølge de som har greie på dette med trykk og blanding av gasser har det ikke noen betydning at det er overtrykk på den ene siden, er...
  • Amarillo
    Amarillo svarte på tråden Trykkgjæring.
  • Kold Brygg
    Kold Brygg svarte på tråden Trykkgjæring.
    Kilde. Ikke annet enn hva jeg har tolket informasjon på forumet. Ser ikke bort fra at informasjon stammer fra at et lett trykk er...
  • Mc.
    Mc. svarte på tråden Fating, hva er metodikken?.
    Fast rutine for meg . Kobler slangen fra gjæringskaret til øl ut. Og vannlås på gass inn.
Tilbake
Topp