Deilige bilder!!!

Selv om man har passer 30, så er lørdagsnop en fin ting å ha :)
IMG_20140809_132135.jpg
Fra det lokale polet, irriterende at de har så dårlig utvalg fra USA :/
 
St. Erik Centennial er helt nydelig. Også koster den 20 spenn på Systembolaget. 20 spenn. 20!
Jeg ble også litt overraska av det der nå for litt siden! En ting er at folkøl og sånt tull er billig, men at ordentlig godt øl er SÅ billig, DET ble jeg litt overraska over!
 
ImageUploadedByTapatalk1408018446.455460.jpgFant humleplante på hytta til svigers. Hadde vært artig å gjort et eksperiment med denne humla. Dette er forøvrig i Sørfold kommune i Nordland.
 
De lukter godt ja. Skal prøve å undersøke det litt
Det jeg si til deg er vis den humla kommer fra Tortenvika(melom Røsvik og Ånsvik nede ved havet)så kan det vere bryggehumle.De som bode der drev med brygging for mange år siden-Jeg bor i det området og kjente en av de.
 
De lukter godt ja. Skal prøve å undersøke det litt
Da er det bare å kjøpe to flasker øl (med lite smak). Putt noen koner oppi den ene, og kork igjen.
Vent et par dager og sammenlign smak med referanseflaska. Da får du iallefall en pekepinn på aromaen til humla.
 
Det jeg si til deg er vis den humla kommer fra Tortenvika(melom Røsvik og Ånsvik nede ved havet)så kan det vere bryggehumle.De som bode der drev med brygging for mange år siden-Jeg bor i det området og kjente en av de.
Ok, da er det bare å håpe at det er mulig å brygge med denne humla. Det er i Seljåsen humla befinner seg. Ikke langt fra Røsvik og Ånsvik det egentlig.
 
Tilbake
Topp