25W varmeplate fra Petit-Agentur

Har ikke prøvd denne, men har sett på en del tilsvarende, og der er det ihvertfall meningen man skal sette gjæringskaret oppå og styre med f.eks med STC.
 
Odland; Setter du gjæringskarene oppå?

Har en kald bod og lurte på om jeg kunne isolere karet og sette det oppå varmeplaten. Har vært litt usikker på hvordan det blir å tilføre varmen fra bunnen av karet med tanke på varmefordelingen (gjevn/ugjevn temperature)
 
Jeg har ikke denne platen, men ett 25w varmebelte fra bryggeland. Har det i kranhøyde på gjæringskaret og stc sensoren høyt oppe. Har en tempstrip i høyde med beltet. Dette står i et rom med lavere temp og det funker bra. Vil tro det er samme nyttet som platene fra petit. Varmer ca 0.1 grad PR min.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg bruker denne platen i mitt gjæringsskap. Har den stående opp langs veggen. Funker helt utmerket.
 
Jeg har gått til innkjøp av en slik til mitt gjæringsskap men tanken var ikke å sette dunken rett på denne, men på en perforert hylle høyere opp i skapet. Planen var å ha varmeplaten i bunnen av skapet, men nå lurer jeg på om det ikke er lurere og mer praktisk å ha den stående opp mot en av veggene.
 
Odland; Setter du gjæringskarene oppå?

Har en kald bod og lurte på om jeg kunne isolere karet og sette det oppå varmeplaten. Har vært litt usikker på hvordan det blir å tilføre varmen fra bunnen av karet med tanke på varmefordelingen (gjevn/ugjevn temperature)

Har hatt Better Bottle oppå den. Stabler den nå inntil konisk iom. at jeg kun bruker koniske nå.
 
Har nettopp kjøpt ei slik varmeplate selv og min tanke var å lage ei 5 cm høy ramme som jeg tenke bruke mellom plata og gjæringskaret. For sikkerhets skyld tenkte jeg og å feste sensoren til termostaten så langt nede på bøtta som mulig.

Nå ser jeg at mange har plata stående i kjøleskapet, står den da helt inntil eller er det luft mellom? Jeg lurte på om det kan være et alternativ å feste det permanent på veggen inne i gjæringsskapet vha. borrelås eller noe...

Fankern og... Jeg hadde ei frostvakt på 250w som bare ga meg problemer. Jeg brygger bare 12 liter i slengen, og det gir altfor liten varmelagringskapasitet! Når vørteren treffer ønska temperatur, så vil varmen i lufta rundt rekke å trekke vørteren akkurat litt for mye opp før kjølinga "får tak". Hadde jeg brukt en STC-1000 og ikke en ITC-310T så hadde jeg kanskje prøvd å fikse ei slags effektregulering, men syns ei varmeplate på 25 watt virka som svaret på mine bønner. Men ingenting skal være lett, og nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal plassere den =)
 
Min varmeplate står på halv åtte nederst I gjæringsskapet. 2 stk pc-vifter sirkulerer luften I top og bunn. Har gjevn og fin temp I karet.
 
Tilbake
Topp