Bakke Brygg AS - Ny hjemmebryggerbutikk i Trondheim

Var innom for en hyggelig liten prat i dag, og bestemte meg for å kjøpe litt malt og gjær til en øl jeg skal brygge snart.
For ca. 5 kilo malt og en pakke Nottingham ølgjær ble det litt over hundrelappen.
Jeg slapp å kjøpe kilosposer med malt, og da slipper jeg svinn. Får kjøpt malt helt ned til 10g mengder. Veldig greit at jeg bare kan komme med oppskriften og hive alt maltet oppi kverna når jeg kommer hjem. Slipper ett ekstra ledd i brygginga :)
De tilbyr knusing også :)

Anbefales absolutt! Kommer nok til å handle ingredienser til brygg der oftere, når jeg tilfeldigvis er innom byen. Prisene er litt høyere enn nettsjappene, men det blir fort dyrt derifra også, om man legger på porto.

Jeg nevnte også det at de skulle solgt noe billigere utstyr for mesking. Ikke alle som har råd til å kjøpe en Blichmann-kjele med falsk bunn! ;) De nevnte at de ville prøve å få tak i Igloo eller Coleman kjølebokser senere, noe jeg håper på!
 
Helt helt genialt. Kjempebutikk!
I framtiden skal de visstnok føre mye av det samme som petit agentur. 2012 humle kommer snart, og prisliste på nettside og butikk.
Kjøpte alt jeg trengte for morgendagens brygg :)
 
Jeg så at de hadde einerrøkt hvetemalt i dag, som jeg sniffet litt på. Luktet kjempegodt! Noen som har informasjon om denne malten? Et raskt søk på google hjalp meg ikke!

Edit: Kan de har skrevet feil på maltkassa, eventuelt at jeg har lest feil? Ser at petit fører eikerøyket hvetemalt.
 
Var innom der i dag også. Blir spennende å følge med fremover hva de tilbyr..  Så litt på hva de hadde der og venter spent på noen tilbud på noe jeg så på :)
 
Glimrende! Til og med rett side av elva. Der må jeg innom rimelig snart. Greit å ikke måtte kjøpe alt på nett.
Kommer det oversikt over varene deres på nettsiden etter hvert?
 
Var innom idag å kjøpte 5 kg malt 100 gram humør og gjær. 180,- og da kvernet de malten for meg! Dette er bra!!!! Det skal brygges fredag! Og tror sannelig s blir innkjøp av flerr gjæringskar også! Brygge meeeer:)
 
Tilbake
Topp