Bryggselv begynner å bli dyrt

Var på Bryggselv for noen dager siden og reagerte på prisnivået. Har gjort noen sammenlikninger som viser at de ligger et stykke over Bryggeland i pris; 3-5 kr. pr. kilo basemalt, 10-15 kr. pr. 100 gr. humle, og 5-15 kr. pr. rør ferskgjær.

Ikke bra. Med de volumene Bryggselv har (120 mill. kr. i forventet omsetning i inneværende år, jfr. Finansavisen), burde de ligge under Bryggeland.
 
Har handlet på Bryggeland i det siste siden de har vært billigere på noen ting og hatt gjæret jeg trenger. Ser at f.eks ølbrygging.no er enda billigere, eneste som er kjipt er porto. Det er egentlig bare å kombinere hvis du har muligheten til å handle fra forskjellige butikker så er det vel greit. Er på en måte som å dra på Rema 1000 der de har litt kontra dra på Ultra der de har alt. Prisforskjellen er stor der også
 
Eneste problemet med bryggeland for min del er at det er vanskelig å planlegge noe da de veldig ofte er utsolgt for en eller flere hovedingredienser.
Sjelden jeg opplever dette på bryggselv.
Dessuten er det litt lettere å forutse sånn ca hva de har på lager ved hjelp av nettsidene før man stikker innom og handler.
Det er jeg villig til å spytte inn et par kroner ekstra for
 
Jeg gjetter på at det har med en viss utvidelse av bedriften i form av ny butikk i Asker og totalrenovering av nettsidene å gjøre.

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp