Danmarksferie og kjøp fra Lund Teknik

Med Speidel i bestilling så blir det mye lesing på nett om utstyr som kan være kjekt å ha.
Corneliusfat står høyt på ønskelisten, men budsjettet er snart brukt opp så jeg må prøve å klipe inn noen kroner.

Lund Tekniks har fine priser på CO2 flasker og fat, og siden jeg uansett skal nedover og har plass i bilen så tenkte jeg å benytte meg av dette. Planen er å få det levert til feriehuset vi har leid, men jeg vet ikke om dette lar seg gjøre. Jeg skal sjekke dette med Lunds.

CO2 flaskene de selger antar jeg er helt standard og at det ikke er problemer med å fylle disse i Norge. Hvordan er det med trykktesting? Noe jeg må være obs på?

Ser de selger 4pk med fat, både nye og brukte. Tenkte å bestille nye eller overhalte fat for å unngå eventuelle problemer. Tenkte å ta en eller to 4pk med 18 liter og en 4pk med 11 liter. Noen tips å komme med?

Noe annet jeg burde plukke med meg?

- C
 
Og hvis du får noe svar fra Lund. Post det gjerne her da jeg er i samme situasjon, da jeg skal til Danmark neste uke. :)
 
Jeg kjørte innom og kjøpte co2 flaske, noen fat og mini regulator.
Flaskene de selger er nye og trykktestet på lik linje med Norske butikker.
Jeg kjøpte en pakke med trykktestede overhalte fat som jeg fremdeles bruker.
Har ikke noe å utsette på utstyr eller butikk, utenom at pakningene de selger til co2 regulatorene er shait.


Sist jeg var der var i 2011, da tok de kun kontanter i butikken, kan være verdt å sjekke om det har forandret seg.
 
Jeg sendte en epost til Lund i går så får vi se hva de svarer. Jeg ser de skal ha feriestengt 16. juli til 3. august, selvfølgelig akkurat når jeg er der.

Løsningen som jeg har studert litt er å bestille poste restante med levering til nærmeste posthus. De kan oppbevare pakken i opp til 14 dager, så det burde gå fint for min del. For Lund sin del skulle dette være uproblematisk, men jeg venter fortsatt på bekreftelsen.
http://www.postdanmark.dk/da/privat/modtag/breve-og-pakker/Sider/breve-og-pakker.aspx#tab4

Jeg fant ikke helt ut det med leveringen til feriehuset, men siden de uansett stenger før jeg er i Danmark så er det sikreste for min del å få det sendt til nærmeste postkontor.

- C
 
Fikk akkurat svar fra Lund Teknik; dette skulle gå helt fint. Se under.

"du skal bare bestille med forsendelse 'Uden omdeling', skrive leveringsadressen og vælge 'Bankoverførsel', så vil du høre nærmere. Skriv lige i bemærkninger i hvilken periode du er på adressen."

- C
 
Da har jeg hentet pakken på posten. Sendte den til adressen jeg skulle bo på, fikk epost fra Post Danmark med all informasjon jeg trengte. Hentet på post i butikk, ingen problem med pakke på over 20 kg.

Verdt å bestille hvis du skal feriere i Danmark.

-C
 
Tilbake
Topp