Erfaringer med maltmølle fra olbrygging.no

Jeg har den fra olbrygging, har fungert bra over de 20 bryggene jeg har brukt den i allefall :)

Med det sagt kan du sikkert få bedre møller dersom du legger litt mer penger i det, men har aldri prøvd disse og kan ikke uttale meg om dem :)
 
Den du linker til likner jo ganske mye på en Monster Mill 2. Jeg har selv en av nevnte sort, den enkle typen.  Er meget godt fornøyd med min. Jeg vil tro at resultatet blir like bra. Akseptabel pris på den du viser til synes jeg, ikke minst når trakt og sveiv følger med.
 
Den ser svært lik ut som møllen fra Brewferm. Den er helt grei, men er ikke all verdens stor. For folk som brygger rundt 25l batcher er denne helt grei.

Den ligner mer på en barleycrusher enn en monstermill, da instillings mekanismen ligner mest på det barleycrushere har.
(Men møllen fra Brewferm er ikke samme kvalitet som de andre dyrere møllene)
 
Begynner å bli en stund siden siste post, så dermed muligheter for mere erfaringer med denne møllen.
@AlexanderD fremdeles fornøyd med møllen?
Holder den på innstillingen? Har lest at noen, billigmøller, kan slippe litt slik at avstanden mellom hjulene kan øke litt.

Andre med erfaringer?
 
Har også samme mølle og har kun gode erfaringer, er vel bikket 2 år siden jeg kjøpte den. Har ikke sett noe galt med rullene enda iallefall..

Easybrew
 
Vi har også den fra Brewferm, og selv om den bare har kjørt gjennom ett par brygg så er vi i hvert fall veldig fornøyde. Med elektrisk drill så kjører vi gjennom 15kg malt på godt under 10 minutter. (Trakten tar derimot ikke så mye malt, så man må fylle på underveis)
 
Tilbake
Topp