Etikettkonkurranse

SindreW

Fylkesleder
Dere som legger flid i å designe flotte etiketter til flasker og bokser, har nå sjansen til å få de premiert av
Norbrygg Akershus. Vinner kåres av en jury oppnevnt av styret i Akershus og belønnes med med et gavekort på kr 1000,- fra Strømmen Hjemmebrygg.
Åpent for medlemmer av alle fylkeslag.

Bidrag sendes på mail til:
rune.andestad@norbrygg.no
Subject: Etikettkonkurranse 23
Etikett som vedlegg. (bilde eller pdf)
Skriv navn og medlemsnummer i mail.
Frist 31/10-23

Legg gjerne bidragene i denne tråden også
 
Sist redigert:
Har ikke satt noen begrensning, men er kun premie for førsteplass. Så ikke noe poeng å sende inn alt en har. Send inn den/de du er mest fornøyd med.
 
Dere som legger flid i å designe flotte etiketter til flasker og bokser, har nå sjansen til å få de premiert av
Norbrygg Akershus. Vinner kåres av en jury oppnevnt av styret i Akershus og belønnes med med et gavekort på kr 1000,- fra Strømmen Hjemmebrygg.
Åpent for medlemmer av alle fylkeslag.

Bidrag sendes på mail til:
rune.andestad@norbrygg.no
Subject: Etikettkonkurranse 23
Etikett som vedlegg. (bilde eller pdf)
Skriv navn og medlemsnummer i mail.

Legg gjerne bidragene i denne tråden også
Blir det ikke vanskelig for dere å skille mellom hva som er egenprodusert grafikk og hva som er hentet fra diverse kilder på nettet eller produsert med hjelp av kunstig intelligens?
 
Blir det ikke vanskelig for dere å skille mellom hva som er egenprodusert grafikk og hva som er hentet fra diverse kilder på nettet eller produsert med hjelp av kunstig intelligens?
For ordens skyld får jeg da opplyse om at de jeg har laget med et etikett verktøy på nett, kun modifikasjoner som jeg har gjort
 
Hadde glemt å legge innsendingsfrist i første innlegg, så oppdaterte dette nå.
Fristen er 31/10-23
 
Lager etiketter til alle ølene mine, har etterhvert funnet min mal. Prøver å la bildevalg og/ eller ølnavn å gjenspeile ølet på en eller annen måte. Noen ganger gjøres det enkelt og andre ganger mer subtilt. F.eks på Mosaicvegen har jeg funnet fonten som brukes på gateskilt, mens bildevalget er lettere å skjønne. På Pilsekirken har jeg hentet en font som skal gi inntrykk av å lese i en gammel bibel. Bruker alltid illustrerte bilder, det var ikke lett å finne et passende bilde av paven med øl, så da må det lages selv.

Har vanligvis lokale ord og uttrykk i ølnavnet. Legger da forklaring på untappd som kan skannes med QR kode.


Tatlevatn.jpgFysen.jpgLysskar IPA - Mosaicvegen.jpgPilsekirken - Italiensk Pilsner.jpg
 
Lager etiketter til alle ølene mine, har etterhvert funnet min mal. Prøver å la bildevalg og/ eller ølnavn å gjenspeile ølet på en eller annen måte. Noen ganger gjøres det enkelt og andre ganger mer subtilt. F.eks på Mosaicvegen har jeg funnet fonten som brukes på gateskilt, mens bildevalget er lettere å skjønne. På Pilsekirken har jeg hentet en font som skal gi inntrykk av å lese i en gammel bibel. Bruker alltid illustrerte bilder, det var ikke lett å finne et passende bilde av paven med øl, så da må det lages selv.

Har vanligvis lokale ord og uttrykk i ølnavnet. Legger da forklaring på untappd som kan skannes med QR kode.
Disse tror jeg må printe ut og klistre på et par flasker her, for denne var fin:
1699183908792.png
Kommer innom om et par uker med noen tomme flasker for påfyll jeg! :D
 
Prøver meg med et par bidrag :)
Vis vedlegget 64646
Fine etiketter.
Er på utkikk etter et gratis program som kan erstatte Publisher programmet jeg har brukt i flere år.
Flott program, men nå har Office pakken kludret det til etter en oppdatering så jeg får ikke brukt det.
Prøver Gimp nå,men får ikke helt taket på det.
Hvilket program bruker du?
 
Fine etiketter.
Er på utkikk etter et gratis program som kan erstatte Publisher programmet jeg har brukt i flere år.
Flott program, men nå har Office pakken kludret det til etter en oppdatering så jeg får ikke brukt det.
Prøver Gimp nå,men får ikke helt taket på det.
Hvilket program bruker du?
Bruker bare sånne gratis på nett. Grogtag, placeit, beer labelizer f.eks
Legger ikke så mye jobb i det, har ikke tålmodighet eller evner til det
 
Fine etiketter.
Er på utkikk etter et gratis program som kan erstatte Publisher programmet jeg har brukt i flere år.
Flott program, men nå har Office pakken kludret det til etter en oppdatering så jeg får ikke brukt det.
Prøver Gimp nå,men får ikke helt taket på det.
Hvilket program bruker du?
Prøv evt Pixlr, nettbasert Illustrator alternativ.
 
Tilbake
Topp