Fellesbestilling nye Corneliusfat

Knut S

Norbrygg-medlem
Da er dagen her!

Vi har vi fått et tilbud fra Vin og Bar, vi satser på å komme opp i en pall (58 fat) totalt. Prisen er da 670 kr. pr. fat.

Vi kan blande fat, så de som ønsker seg 9 og 12-litere, er velkommen til å bestille dette. Prisen er den samme som for 19-literne. Vi er to stykker som vil dele på oppgaven med logistikk. Stein Arne Sveen bor på Gjøvik og vil ta en tur og hente fat som han tar med seg til de som bor ”oppover” og de som ønsker å få fat tilsendt.

Jeg heter Knut Åne Svendsen og bor i Stavern i Vestfold. Jeg vil også ta med meg fat til de som vil hente hos meg. De som har tilhold i Oslo/Lillestrømdistriktet, eller bare føler for en tur, kan hente fatene sine direkte hos Vin og Bar. Vi legger en navneliste der så folk kan hente forhåndsbetalte fat mot å vise legitimasjon.

Er det noen som ønsker det, kan vi selvsagt levere på turen hjem fra Lillestrøm.


Når det gjelder frakt o.l blir det etter postens satser. Fatene sendes når frakt er betalt. Vil jo variere litt etter hvor mange fat, men mener 4 stk 19l er maks av hva man kan sende pga volumet. Tror de fleste vil havne i kategorien 10-25kg, og da er prisen 229,-
Når det gjelder innpakking, kan det bli en utfordring å skaffe esker til alt dette. Stein Arne avtaler med hver enkelt og kjøper esker på deres regning. 

Vi åpner for bestilling til og med 31.mai. Deretter legger vi til en uke (7.juni) for å få inn alle betalinger. Jeg setter av en egen konto til formålet. Er folk raske kan vi muligens legge inn bestillingen tidligere, men vi vil ikke bestille før alt er forhåndsbetalt.


Vi kommer tilbake med leveringstid så fort vi har dette. Håpet er å få ting på plass før utgangen av juni.


For å bestille; Skriv en personlig melding til meg på forumet, så kommer jeg tilbake med epostadresse og kontoinfo.
 
Hei Knut
Dette ser bra ut. Jeg vil gjerne være med på bestillinga og ønsker to fat ( 19 l) og ett 9 liter
Jeg kan hente dem i Stavern da jeg bor i Langesund :)
 
Fatene finnes i to forskjellige diametre, hvilken er aktuell?
Er det noen fra Stavangerområdet som bestiller, kunne det være aktuelt å samles om frakt(metode)?

Bjorf
 
Dette var jeg ikke klar over før du nå sier det. Fatene jeg har (nye som gamle) er ca 210mm i diameter, og jeg går utifra at de vi bestiller er tilsvarende. Jeg skal videreformidle spørsmålet. For å komme spørsmålet i forkjøpet, er det snakk om kulekoblinger.  :)
 
OK, da har du "slim", dvs diameter på 215mm og derfor noe høyere (7cm) enn 232mm.
Tror Vin og Bar selger 235mm (ser slik ut på bildene). Disse passer best i mitt kjøleskap (da har jeg plass til 7 kegger i bunnen og flere hyller i høyden  ;D).

Bjorf
 
V & B opplyser at diameter ca 230 mm er 18l.! Fatene vi får er alle 210-215 mm i diameter. Som sagt med kuleventiler (ball-lock).

Bestillingen vil ta 2-4 uker å effektuere etter at vi har lagt den inn hos V & B.

Jeg kan videre fortelle at vi nå har 49 fat på lista. Dette nærmer seg raskt en pall  ;)

Knut
 
Vil gjerne informere (dersom noen ennå tviler) at vi nå har rundet det antall fat som vi satt som minstemål for bestilling (1 pall). Vi fortsetter selvsagt å ta imot bestillinger, og jeg vil gjerne presisere et par ting i den forbindelse;

  • Bestillingsperioden varer ut mai måned. Selve bestillingen vil først bli lagt inn etter dette. Det trengs ikke stresses med innbetaling, selv om det jo er kjekt å "ha ting på stell"
  • Dersom alt er betalt ved utgangen av mai kan vi selvsagt legge bestillingen inn da (underforstått: Få fatene tidligere), men i utgangspunktet har vi sagt en uke for å få betalingen på plass
  • Når dere bestiller trenger jeg info om hvilke type fat (19-litere er i grunnen ikke selvsagt, men jeg regner jo med at dette menes dersom intet annet er nevnt) og om dere vil hente selv eller få tilsendt.
  • Det er greit å få et fullt navn og kanskje også epostadresse eller telefonnummer, så jeg/vi kan kontakte den enkelte.

.....og dessuten: Gratulerer med dagen  ;)
 
Hei.

Vi har fått fin respons på initiativet og er straks klare til å legge inn selve bestillingen. Det har kommet et par slengbestillinger helt på tampen, så vi gir litt slakk for å få inn de siste betalingene med håp om at det er i orden snarlig og at bestillingen går denne uka :biersmile:

Knut
 
Vi har fått en foreløpig leveringsdato uke 26/27/28. Har nevnt at jeg hadde håpet å få de før, men de må produsere fatene når de får en såpass stor bestilling. Kombinert med litt odde transportruter + dette og hint, så ender vi opp med det vi gjør.
 
Beklager litt sparsommelig tilbakemelding. Vi fikk en totalbestilling som rundet 90 fat.

Fikk en liten feedback fra Vin og Bar i går og det tar nok fortsatt en uke (sannsynligvis to) før fatene er på Lillestrøm. Bakgrunnen jeg har fått forklart er at "fabrikken ligge i "øde" område  så det kan ta noe tid". Tror det rett og slett ligger utenfor allfarvei, så trailer-pickup er begrenset til enkelte ukedager.

Anyway; Vi nærmer oss :yes:
 
Godtfolk!

Fatene er ankommet!  :skitbra: Vin og bar har lister over de som er registrert til å hente fater der, så da er det bare å stikke innom og identifisere seg selv.

Jeg sender en epost til hver enkelt etterhvert, men har det litt hektisk akkurat for øyeblikke.

Vin og bar opplyser følgende til de som vil "raske med seg lit ekstra": Vi er utsolgt for Gas inn  hurtigkoblinger :(  men venter dette + manometer + gasflasker inn en av dagene også.

For de som skal hente fater hos meg, må jeg nok helle på litt malurt: Jeg kommer ikke hjem og får hentet fatene før om et par uker. Hvis noen dermed vil ta turen og hente fatene selv, må de ta kontakt med meg først så jeg får gitt beskjed om dette. Vin og bar leverer ikke ut fater til de som ikke står registrert på lista de (V&B) har fått.

Som sagt: Jeg sender personlig info til samtlige etterhvert.
 
Heisann.

Jeg regner med å få hentet fatene som skal i posten i løpet av neste uke. Har ikke begynt ferie enda, så må dessverre "slave" på jobb hver dag.

Sender info til de det gjelder når fatene er hentet :skitbra:

stein arne
 
Har hentet mine i dag. Takk for samhandelen!  ;D
Supert at noen "gidder" å ta ansvar, slik at man får gjort slike kjøp!

Leffe
 
Er det noen stemning for en ny fellesbestilling av denne sorten? Kunne vært interessert i 5-8 fat selv...
 
Tilbake
Topp