Hopster Bryggeri

Tar du i mot besøk for omvisning av bryggeriet? Vi er fire som har lyst til å lage noe selv, men relativt blanke ennå...

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Huus skrev:
Ta bilder underveis å legg ut ;)

Bilder blir og er blitt tatt ;)

terjene skrev:
Tar du i mot besøk for omvisning av bryggeriet? Vi er fire som har lyst til å lage noe selv, men relativt blanke ennå...

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Jeg har fått ganske mange henvendelser, så kanskje vi kan ta et slags hjemmebryggertreff her en dag :) Bryggeriet er ikke 100% ferdig enda, men ikke så langt ifra.
 
Er det mulig å få noen nærmere bilder av herms oppsettet ditt? Har ikke klart å finne det på hjemmesiden din..
 
Bjarte H skrev:
Skal se hva jeg får til etter hvert :)

Hva er de små hengende dunkene for noe? Var ikke så mobilvennlig det galleriet :p

Er det kondenssamlere, eller hva det heter?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Og. Jeg ser du har auto, on og off. Hva er auto og on? Eller forskjellen på de.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Små hengende dunker, litt usikker på hva du mener. Kanskje sjåglassene du sikter til? De er der for å inspirere klarheten i vørteren.

I Auto styrer bryggeriet varme, ventiler, pumper, volumer og tider selv. Off og On gir meg mulighet til å overstyre dersom jeg vil brygge manuelt, når jeg vasker bryggeriet osv. utrolig hendig å ha :)
 
Bjarte H skrev:
Små hengende dunker, litt usikker på hva du mener. Kanskje sjåglassene du sikter til? De er der for å inspirere klarheten i vørteren.

I Auto styrer bryggeriet varme, ventiler, pumper, volumer og tider selv. Off og On gir meg mulighet til å overstyre dersom jeg vil brygge manuelt, når jeg vasker bryggeriet osv. utrolig hendig å ha :)

Jeg liker at du tar brygginga di ned til det mentale planet til vørteren ved å inspirere den til å bli klarere :D

Iallefall to av de.  En som henger mot venstre på kjele 2 og eg som henger mot høyre på kjele 3

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Hvilket veggfeste til styreskapet gikk du for? Og er det montert "vanlig"?

Tenkte først å gå for en Magic Arm men har ikke lyst til å legge ut det det koster.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
El cheapo ;) Jeg lette mye og fant til slutt et med de rette dimensjonene i en restkurv på Biltema til en billig penge. Det selges ikke så mange TVarmer som er så små lenger.

Som beskrevet på nettsiden ble den lettere modifisert og montert på vanlig måte på skapet og på det fremre beinet på bordet vha. rustfrie slangeklemmer.
 
Har du kommet noe videre med tankene om automatisering av humletilsetninger, Bjarte?
 
Bjarte H skrev:
El cheapo ;) Jeg lette mye og fant til slutt et med de rette dimensjonene i en restkurv på Biltema til en billig penge. Det selges ikke så mange TVarmer som er så små lenger.

Som beskrevet på nettsiden ble den lettere modifisert og montert på vanlig måte på skapet og på det fremre beinet på bordet vha. rustfrie slangeklemmer.

Det jeg egentlig lurte på bar tilten.  Jeg finner ikke armer med nok tilt, så lurte på hvis du hadde modda noe for å evt få mer tilt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Gahr skrev:
Har du kommet noe videre med tankene om automatisering av humletilsetninger, Bjarte?

Tankene er ferdige og skissen ligger klar, men om det kommer til å skje er en annen sak :) I og med at jeg er tilstede under de få (men store) humletilsetningene jeg bruker uansett så kommer dette prosjektet et stykke bak i køen blandt litt vel mange andre prosjekter.

Trenger du et pilotbryggeri på 7F med automatiske humletilsetninger som kan snurre og gå i bakgrunnen mens du brygger på det store bryggeriet? ;D

Miguel skrev:
Bjarte H skrev:
El cheapo ;) Jeg lette mye og fant til slutt et med de rette dimensjonene i en restkurv på Biltema til en billig penge. Det selges ikke så mange TVarmer som er så små lenger.

Som beskrevet på nettsiden ble den lettere modifisert og montert på vanlig måte på skapet og på det fremre beinet på bordet vha. rustfrie slangeklemmer.

Det jeg egentlig lurte på bar tilten.  Jeg finner ikke armer med nok tilt, så lurte på hvis du hadde modda noe for å evt få mer tilt.

Tiltingen måtte også moddes litt ja. Og så måtte jeg montere festet på siden av skapet og ikke bak for å få det helt slik jeg ville. Ganske mykt og tynt stål i de skapene, men siden jeg ikke reiv ut hyllene holder det seg stivt og fint (hvis det er lov å si) selv om festet er på siden.

Edit: reiv ikke ut hyllene
 
Tilbake
Topp