Hvor høy er terskelen for å delta i konkurranser?

Hei alle sammen, og takk igjen til alle som "holdt meg i hånda" når jeg trådde inn i denne hobbyen :p

Nå har jeg tatt steget vekk fra ølsett og til ekstrakt/BIAB brygg. Jeg er fornøyd med IPAen jeg lagde sist, som der er tre fire flasker igjen av. Og jeg tror APAen jeg har på gjæring nå blir ennå bedre. Jeg har også fått gode tilbakemeldinger fra venner, som jeg tror faktisk likte det de smakte og ikke bare var høfflige.

Det hadde selvsagt vert gøy å få proff tilbakemelding på bryggene mine, så jeg lurer på hva terskelen er for å melde seg på konkurranser. Vil ett ekstraktbrygg bli "avslørt" og slaktet, eller er det ok å være nybegynner i konkurranse også, uten å få hodet kappet av. Billedlig talt, selvsagt.

Finnes det f.eks noen lokale konkurranser man bør begynne med, før man i det hele vurderer NM?

Mye spørsmål, men håper noen har noe fornuftig til svar :)
 
Du kan også delta med ekstraktbrygg i NM. Hiv deg med! Se hva dommerne sier. Det er alltid gøy med tilbakemelding ifra noen utenforsytående med litt ekstra peiling på tingene.
 
Hvis du mener ølet er godt, send det inn. Det går fint an å lage veldig gode øl basert på ekstrakt, så det bør ihvertfall ikke være til hinder.

Hvis du mener ølet er ikke er helt bra, men ønsker en vurdering, send heller inn her.

Et bønn til våre deltakere (Sakset herifra)

For at ikke dommerjuryen overbelastes med en meget stor mengde deltakende brygg henstiller styret at deltakere kun deltar med øl de mener har rimelige sjanser på å bli premiert. Det er kanskje en subjektiv avgjørelse som vi ber om her, men vi prøver å unngå et overveldende antall deltakende brygg som heller kan og bør evalueres individuelt utenom konkurranser. Det innebærer blant annet at man - i motsetning til tidligere år - ikke oppfordres til å delta med brygg som man vet har defekter, for så å la konkurransens dommere vurdere og navngi disse eventuelle avvikene. Brygg med 'en liten bismak' kan fremdeles evalueres utenom konkurransen ved å få evaluert ølet ditt utenom konkurransen. I tillegg vil du på denne måten kunne få en mer inngående analyse av eventuelle defekter, da brygg med større defekter fort bedømmes og legges til side.

Ellers likte jeg godt det du sa om å bli holdt i hånda. :laugh:
 
Den skal jeg benytte meg av. Kunne noen sende en PM med adresse til den heldige/uheldige jævelen som skal få den tvilsome æren av å drikke ølet mitt?  >:D
 
AlfHansen skrev:
Den skal jeg benytte meg av. Kunne noen sende en PM med adresse til den heldige/uheldige jævelen som skal få den tvilsome æren av å drikke ølet mitt?  >:D

Gyv løs, jeg stiller meg til disposisjon! :biersmile:
 
Fader, det var synd. Den første all-grain APA'en min har jeg så få flasker igjen av, at jeg klarer ikke å gi det bort, fordi det er så sjukt godt! :D...
Tror nesten jeg må hente meg en...  :biersmile:
 
Tilbake
Topp