IKEA flasker med patentkork

Kjøp heller flasker med patentkork fra Bryggselv.no eller andre som selger disse. Koster litt mer enn de du får på IKEA (19 kroner for 0,75l i stedet for 19 for 1l), men er til gjengjeld i mørkt glass.
 
SAT skrev:
Noen som har hatt ikeaflasker som har eksplodert?

Ja! Flasket en del av en ipa-batch på ikeaflasker. 1 av 9 flasker eksploderte. 2 av 9 var bra, resten holdt ikke på kullsyra og var helt flate. Er for lengst gått i glasscontaineren.
 
Fanden... har jo 8 slike flasker stående, har også en lignende flaske, som en får kjøpt noe bruslignende på. Den skal vell tåle trykk siden det er kullsyre i brusen en får kjøpt på den ?
 
Regner med den skal fungere bra hvis du har kjøpt flasken med kullsyreholdig drikke på. Ikea-flaskene derimot fungerer best til servering av vann etter min erfaring. Får håpe det går bedre for din del :)
 
Det var dårlige nyheter for ingefærølen min  :noway:
vvhuu92.jpg
 
IKEA flaskene fungerer feilfritt hvis du smører pakningen med ølfedt, ikke så vanskelig å få til  :eek:

Etterkarbonert i noen flasker uten problemer.
 
Jeg bruker de mest som "growlere", når jeg skal ha med øl fra krana ut på tur.
 
Eg har karbonert fleire gonger på IKEA-flasker, og har gjort følgande erfaring: Dei som har blank/gråblank gummi fungerer heilt fint, men dei som har kvit pakning har ulempen med at pakningen blir hard etter kvart...
 
Jeg hadde endel slike med en villgjæret ingefærøl i høst. Den ble helt VILT overkarbonert og hadde null problemer med hverken eksploderende flasker eller lekkasjer. Brukte dem også til en baltic porter senere uten noe problem.

De problemene gunnar84 beskriver høres jo mer ut som ujevn karbonering.

Skal sjekke etterpå hvilken type pakning det er på mine.
 
Hvor får jeg ølfedt?  Og jeg har den hvite pakninga.... Ville dere satsa på å hatt Cideren på disse?
 
Silikonfett/hanefett får du på bryggesjappa. Ølfett har jeg ikke hørt om før.

Men, flaskebomber er ikke til å spøke med. :noway:
 
Her er link til ett naturlig fettstoff du kan bruke til smøring av pakninger som på korker, og Cornelius fat : http://bryggeland.no/hanefett-70ml.html
 
Tilbake
Topp