Kjøleskap med 2 kompressorer og stor fryserdel?

Noen som har bygd om et kombiskap eller veit om en eller flere modeller med 2 kompressorer og plass til 19l fat i både fryser og kjøledelen? Eventuellt 12l fat i fryserdel.

Har lyst til å brenne av litt feriepenger på en kegerator der jeg har øl som liker seg nære 0-4c nederst og IPA o.l i overdelen på 10c i samme skap :)

2 kompressorer betyr kvalitet og dertil høy pris.

Hvilke øl vil du ha helt ned under 4 gr.?
I mine øyne er dette mer en oppfinnelse fra industrien, for å skjule manglende og/eller dårlig smak, enn det er noe som passer spesielle ølsorter.

Kan du litt om dette StoreMy? Vet du hvordan det løses i vanlige kjøleskap (kombiskap?) med både egen fryser og kjøleskap? Er det en kompressor for hver del eller er det noen annen smart løsning på problemet?

Det er bare kjøling på fryserdelen og så blir kald luft sugd ut derifra til kjøleskapdel på enkelte modeller. Burde være mulig å sette stc'n på vifta. Kanskje ikke så effektivt med mindre det er store temperaturforskjeller?

Kan du litt om dette StoreMy?

Ikke mer enn det helt grunnleggende.
En kompressor gir en felles regulering. Enten som Leifern beskriver eller ved at en langt mindre del av kjøleribbene dekker kjøledelen. Dermed har en forholdsvis låst forhold mellom temperatur i frys og kjøl.
To kompressorer er dyrere enn en og resten av oppsettet gjenspeiler gjerne denne kvaliteten.

Hmmmm.... Takker... Må ta en litt nærmere titt på kjøeskapet jeg fikk for å se hvordan det egentlig funker... Er jo litt dumt om man bare kan regulere tempen i den ene delen :/

Jeg sitter akkurat og planlegger bruk av et slikt kjøleskap. Lurer på å gjøre skapet dypere ved å bruke 2 x 4, eller 2 x 6, og så flytte dørene ut. På samme måte som de fleste gjør når de forhøyer frysere. Den økte dybden vil gi plass til flere fat. Vurderer en vifte for å fordele tempen mellom frysedelen og kjøledelen inne i skapet. Noen som har prøvd dette?

Sent from my iPad using Tapatalk

Det var faktisk to kompressorer i skapet jeg fikk, men i fryseren ligger selvsagt elementene "i" hver hylle, så jeg er litt usikker på om jeg klarer å få laget plass til en bøtte :/

Tilbake
Topp