NM 2024 - den store diskusjonstråden

bryren

Sentralstyre
Hei

Planleggingen til NM 2024 er allerede i gang, og da kan du begynne å tenke på hva du skal sende inn! All informasjon er samla her, men viktige datoer er påmelding starter 7.februar og siste innlevering 6.mars.

Norbrygg er interessert i å vite hvorfor, eller kanskje mest hvorfor ikke, du deltar i NM. Undersøkelsen har blitt sendt ut på mail til alle medlemmer sammen med nyhetsbrevet.

Er det ellers noe du lurer på ang NM kan man ta det i denne tråden.
 
Sist redigert:
I gårsdagens nyhetsbrev lå det også ved en lenke om en spørreundersøkelse. Vi ønsker deres tilbakemeldinger for å bli bedre. Seks(!) spørsmål og et svarfelt tar max 2 min. Jeg er sikker på det er flere enn 18 personer, inkludert meg, som har en mening om NM ;)

 
Hei ølnerder :beercheers: I fjor sendte eg inn en kettlesour som berliner weisse. Denne fikk gode skussmål, men burde i følge dommerne meldes på i annen kategori. Denne har en ph på ca 3,3, abv på 4,7% og smakssatt med bringebær og lakris. Spørsmålet er da: hvilken kategori bør den registreres i?
 
Hei ølnerder :beercheers: I fjor sendte eg inn en kettlesour som berliner weisse. Denne fikk gode skussmål, men burde i følge dommerne meldes på i annen kategori. Denne har en ph på ca 3,3, abv på 4,7% og smakssatt med bringebær og lakris. Spørsmålet er da: hvilken kategori bør den registreres i?
Blir vel 13A dette?

 
Hei ølnerder :beercheers: I fjor sendte eg inn en kettlesour som berliner weisse. Denne fikk gode skussmål, men burde i følge dommerne meldes på i annen kategori. Denne har en ph på ca 3,3, abv på 4,7% og smakssatt med bringebær og lakris. Spørsmålet er da: hvilken kategori bør den registreres i?
Spørsmålet er hverken pH eller alkohol, men smak. Hva var deltagernummeret, så er det kanskje mulig å tolke fra tilbakemeldingene.

(Mulig jeg var en av dommerne som var med å gi denne tilbakemeldinga.)
 
Spørsmålet er hverken pH eller alkohol, men smak. Hva var deltagernummeret, så er det kanskje mulig å tolke fra tilbakemeldingene.

(Mulig jeg var en av dommerne som var med å gi denne tilbakemeldinga.)
Hei. Husker ikke deltagernummeret. Må leite litt i arkivet, så kommer eg tilbake til det
 
Klassene er nå endelig bestemt... og de blir identiske med 2023 :).
Bryggerne sender uansett inn øl for å konkurrere i en Øltype, men ølet blir i enkelte tilfeller vurdert sammen med en annen Øltype som utgjør en samleklasse / Konkurranseklasse.
Dette gjelder i 2024 for klasse B (øltype 2 & 3), klasse F (øltype 7 & 11) og klasse I (øltype 9 & 10)
Kolonnen 'Antall' er innleverte øl i de enkelte klassene i 2023
KlasseØLtypeKonkurranseklasserAntall
A1Lys Lager631 Lys Lager
B2 & 3Mørk Lager og Bock632 Mørk Lagerog3 Bock, inkl. 3E
C4Lys ale734 Lys Ale
D5Mørk ale335 Mørk Ale
E6IPA446 India Pale Ale (IPA)
F7 & 11Hveteøl og Syrlig øl487 Hveteølog11 Syrlig øl
G12Norske Tradisjonsøl1412 Norske Tradisjonsøl
H8Porter / Stout478 Porter / Stout
I9 & 10Belgisk479 Lys Belgisk ølog10 Mørk Belgisk øl
 
Sist redigert:

0,7- og 0,75-l flaske:​

  • Brunt eller grønt glass
  • Flaskene kan ha kapsel eller kork, med eller uten korknetting
  • Kapsel/kork skal være ensfarget, og ikke være merket på noen måte
Ser det står kapsel ELLER kork tillattes for 0,7/0,75L flasker i år. Bra! :)

Kan kapsel brukes i tillegg til kork istedenfor korknetting? Spør for en venn :p
 
Ser det står kapsel ELLER kork tillattes for 0,7/0,75L flasker i år. Bra! :)

Kan kapsel brukes i tillegg til kork istedenfor korknetting? Spør for en venn :p
Det står ikke noe om det, men i og med at du nå har spurt her, blir det litt for lett å identifisere flasker med den løsninga der som tilhørende din venn. Du får ta en prat med ham;).
 
Tilbake
Topp