Planlagt nedetid for Norbrygg-forumet

gustavf skrev:
Frodeo skrev:
Når man gjør et google-søk og prøver å gå inn på linkene/trådene, så får man enten beskjed om at "Forumet er midlertidig stengt pga vedlikehold" eller så får man bare frem forsiden av forumet, og ikke den spesifikke tråden.

Er dette et problem som flere opplever? Det kan tyde på at du har navnetjenenere som ikke fungerer skikkelig, og det er normalt en del av infrastrukturen hos internettleverandøren din.

Har ikke det problemet, men får altså ikke rammer rundt sitatene på Tapatalk.
 
Gahr skrev:
Har ikke det problemet, men får altså ikke rammer rundt sitatene på Tapatalk.

Vi kjører en veldig gammel versjon av Tapatalk-pluginen på forumet, men jeg tror ikke vi klarer å oppgradere uten fare for at det blir nedetid, så det bør planlegges litt.
 
Hei,

Tapatalk funka greit før, men det er flere ting som har skjedd som kan ha innvirkning på sitatproblemet:
- vi har flytta til ny server og dermed fått ny IP-adresse
- vi har oppgradert forumprogramvare til nyeste versjon innen 1.x-serien
- vi har installert nyeste versjon av Tapatalk for 1.x-serien av forumsystemet

Det ser ut til å være noe muffins med visning av poster i Tapatalk akkurat nå, men det jobbes med saken for å prøve og finne ut av det. I all hovedsak fungerer det aller meste som det skal, og jeg håper vi får til en snarlig løsning på de gjenstående småtingene.

-- Tobias / IT-komitéen
 
gustavf skrev:
Frodeo skrev:
Når man gjør et google-søk og prøver å gå inn på linkene/trådene, så får man enten beskjed om at "Forumet er midlertidig stengt pga vedlikehold" eller så får man bare frem forsiden av forumet, og ikke den spesifikke tråden.

Er dette et problem som flere opplever? Det kan tyde på at du har navnetjenenere som ikke fungerer skikkelig, og det er normalt en del av infrastrukturen hos internettleverandøren din.

Godt mulig. Dette har jeg ikke greie på. Alt jeg vet er at det var ikke slik i går, mer er slik nå. Ikke problem på andre forum. Satser på at det er forbigående.
 
Ser også at gamle innlegg ikke lenger dukker opp som uleste i Tapatalk 2. Jeg hadde kommet meg tilbake til juli 2010, men hadde vel fortsatt rundt 2000 innlegg igjen å lese før jeg rundet forumet. Nå dukker de altså ikke opp under uleste, men når jeg går inn på hver enkel del av forumet er de markert som uleste der...

PS: Morsomt å lese så gamle innlegg - ikke bare er det mye nyttig, men også artig å se at flere av de mer erfarne forumbrukerne har vært gjennom rundene med usikkerhet og famlende grunn.
 
Etter dette vedlikeholdet så blir ikke linker markert som linker, sitater blir ikke rammet inn, og jeg ser bare de siste 20 uleste innleggene. Jeg har testa både tapatalk 2 og 4. Har andre disse problemene? Er det noen som ser på det?

Sent from my C6603 using Tapatalk 4
 
Hei Thomas,

Foreløpig konklusjon for Tapatalk-problemene, ser ut til å være at vi må oppgradere SMF til versjon 2. Vi jobber med for tiden med testing av forum på denne nye platformen, og endelig oppgradering kommer antagelig til å skje i løpet av et par uker. Frem til da må man dessverre leve med litt trøblete Tapatalk-visning av forumet.

-- Tobias / IT-komitéen
 
Flott at dere jobber med det. Gleder meg til det virker som normalt igjen. Så på, og ta dere en øl mens dere tester. Det gjør ihvertfall jeg ;D
 
Hvordan går det med Tapatalk problemene? Ikke noe krise med at linker ikke virker,  men en grei funksjon.  Må også gå inn og ut av tråder et par ganger for å få dem opp på Tapatalk noen ganger.  Flere som har det problemet?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk now Free
 
Tilbake
Topp