Poste bilder av innsiden av styreskapene deres?

Miguel skrev:
Haugen skrev:
Vet ikke helt om innsiden inspirerer så veldig mye. Men her er ihvertfall noen bilder av hva jeg holder på med.

Hva heter de små røde gummihettene du har brukt for å skjøte/koble ting sammen?

Hvor har du fått tak i lampene og bryterne? På elfa finner jeg bare brytere med store bakplater i tillegg.
 
Miguel skrev:
Miguel skrev:
Haugen skrev:
Vet ikke helt om innsiden inspirerer så veldig mye. Men her er ihvertfall noen bilder av hva jeg holder på med.

Hva heter de små røde gummihettene du har brukt for å skjøte/koble ting sammen?

Hvor har du fått tak i lampene og bryterne? På elfa finner jeg bare brytere med store bakplater i tillegg.

Jeg har handla alt på ebay.

F.eks.
http://m.ebay.com/itm/281074966227?nav=SEARCH&sbk=1 http://m.ebay.com/itm/190865721949?nav=SEARCH&sbk=1

Edit: endret ikkefungerende linker
 
Er det noen som har erfaring med å montere SSR med kjøleribber inni skap?
VIl helst ha minst mulig dill hengende ut får å holde rengjøring enkel, men frykter det kan fort bli varmt med 5 SSR og ribbe inni
 
Hans K skrev:
Er det noen som har erfaring med å montere SSR med kjøleribber inni skap?
VIl helst ha minst mulig dill hengende ut får å holde rengjøring enkel, men frykter det kan fort bli varmt med 5 SSR og ribbe inni

Jeg har tre av disse inne i skapet:
http://m.ebay.com/itm?itemId=330924166119
De står på rad. Har montert 1stk 80mm 12v pc vifte på hver side. En blåser inn og en ut. Viftene er montert på innsiden og har borret hull så luften kommer igjennom. Blir ikke varmere enn kroppstemp. (Fingertemp i hvertfall ;))
 
Skapet står fastmontert på bryggeriet, så jeg vil helst ikke ha noen hull så jeg nesten kan spyle hele bryggeriet uten problemer.
Ikke lett å unngå kompromisser ;)
 
Da må du nok gå for en løsning som ligner på Electric Brewery sin
http://www.theelectricbrewery.com/control-panel-part-1
 
Her er bilde av vårt skap. Ikke helt ferdig, men det begynner å ligne noe nå  :skitbra:
 

Vedlegg

  • IMG_4629.JPG
    IMG_4629.JPG
    353,9 KB · Sett: 897
Jeg leste et sted at det eksisterer en feilprodusert batch av trykksensorene. Disse har jeg naturlig nok ikke testet, men de lyser når jeg kobler på spenning. Strømforsyningen og kontrolleren virker ser det ut til. Får i allefall bladd i menyene...
 
Trykksensorene var loddet opp ned på kortet hos meg. De lyste fremdeles, men fungerte ikke. Du kan se på sensorene om de står feil eller ikke :) i2clcd en var det noe feil med og noen av utgangene på DXen hadde hengt seg opp. Defekte transistorer eller ett eller annet. Hvis du skal bruke Direct fired/RIMS hardware profien så har jeg en liten kodeendring du kan ha glede av. Jeg etterspurt at bugen blir rettet opp men det har ikke skjedd enda :)
 
Ser trykksensorene riktig plassert ut på kortet? LCD virker ok hos meg. Utgangene aner jeg ikke enda.

Skal bruke den i et HERMS-oppsett så jeg vet ikke om det er relevant med kodeendring for meg? Er uansett bryggekompisen som skal ta seg av programmeringen, men jeg er takknemlig for all info jeg kan dra nytte av :)
 

Vedlegg

  • IMG_4603.JPG
    IMG_4603.JPG
    296,6 KB · Sett: 783
Rett i forhold til merkingen på PCB'en iallefall. Pinne 1 på sensoren er til venstre (når du har slangetilkoblingen peikande opp og skrifta mot deg) og er merka med eit lite hakk i pinnen.
 
joachim skrev:
Ser trykksensorene riktig plassert ut på kortet? LCD virker ok hos meg. Utgangene aner jeg ikke enda.

Skal bruke den i et HERMS-oppsett så jeg vet ikke om det er relevant med kodeendring for meg? Er uansett bryggekompisen som skal ta seg av programmeringen, men jeg er takknemlig for all info jeg kan dra nytte av :)

Stemmer det ja, som protto sier.

Hvis du skal ha ekstern herms (jeg bruker det) så er det aktuelt å bruke RIMS hardware profilen. Kodeendringen er liten og sparer deg bare for å våkne av alarmen klokken 6 mens HLT fremdeles er langt under strike temp :)
 
Takk!

Vi har HERMS-coil i HLT enn så lenge. Så får vi se hva som blir gjort etterhvert. Skal ha kodeendringen din i mente hvis det blir aktuelt :)
 
Det går sakte men sikkert framover med skapbyggingen her.
Slik ser fremsiden ut. En del kobling må til, men det nærmer seg :)

Noen som har mutter til Brewtroller-encoder liggende, eller vet hvor man får kjøpt? De jeg hadde passet ikke
 

Vedlegg

  • IMG_4883[1].JPG
    IMG_4883[1].JPG
    1,6 MB · Sett: 647
Tilbake
Topp