Prøver igjen: Iwaki kloner

Har ikke anelse om det er de samme pumpene eller om det er en kopi. Trolig så er det det siste.
Har sett på de jeg også. Men er meget usikker siden det står at normal brukstemperatur er 0-80 grader. Da blir det dårlig med whirlpooling.
 
Ville stilt meg litt tvilende, oppgis som industri pumpe, nevnes ingenting om den er foodgrade og tåler 80 grader, men er det kontinuerlig?

- Isåfall er den brukbar til resirkulasjon.

Kan også brukes til whirlpooling i kjøleprosessen etter tempen er blitt 80 eller lavere.
 
Iwaki er heller ikke næringsmiddelsgodkjent, og tåler også 80 grader. M.a.o. helt likt der, selv om flere bruker Iwaki til kokende vørter uten problemer. Muligens gjelder det samme for disse.
 
Er det så mye behov for whirlpooling fra 100 til 80C da? Det er jo en enorm effekt på kjølingen da grunnet høy temp diff mellom kjølevann og vørter.
Kan noen være prøvekanin med denne pumpa :D?
 
Har en kompis som har kjøpt Iwaki 20 fake pumpa. Skal testes på sitt første brygg til uka. Vet mer da.
 
Pumpen til speidel slår seg heller ikke på før det er under 80 grader. Bruker den når jeg kjøler ned og det er utrolig effektivt :)

Easybrew
 
Tilbake
Topp