Ser etter gassbrenner på 13-15kW

Sommeren nærmereg (Optimistisk sett), og jeg begynner så smått å planlegge bryggingen for sommeren.
Dette henger nok mest sammen med at jeg gleder meg sånn til å stå ute og brygge når sola står høyt på himmelen igjen.

Jeg har en 50L gryte ifra Bryggselv, og den gassbrenneren jeg har brukt tidligere er for pinglete, og soter noe forferdelig.
Da er det på tide å se etter ny brenner. Har sett en hos Petit, men å bruke 3000 spenn er litt i meste laget etter hva jeg hadde sett for meg.

Er det noen som har noen tips til meg? :)
 
Jeg har noen slike liggende som kan doneres bort. Hvorvidt de yter 14.9kW som siden påstår og om de passer for din kjele (med eller uten modifikasjoner) har jeg ingen formening om..
 
Nei. Jeg holder på å bygge meg et elektrisk bryggeri, så jeg var kun ut etter grytene. Gassbrennerene ligger fortsatt i orginal emballasje. Grytene er på 39L, men jeg er usikker på diameter på grytene. Jeg kan måle når jeg kommer hjem i ettermiddag.

Jeg bor ikke i Stavanger, så kostnad = porto.
 
Jeg rakk fire brygg på denne krabbekokeren, før det ble for kaldt. Kjempefornøyd!
Den kokte opp 35 liter raskt, og hadde relativt lite pådrag for å opprettholde rullende kok, selv med utetemp på rundt 5 grader.
Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med denne for den prisen (porto), så sant diameteren passer :)
 
Sålenge diameteren er passende til gryta er det jo knallbra.
Håper bare at denne ikke soter like mye som den forrje, det var noe dritt.
 
Aleksander_B skrev:
Sålenge diameteren er passende til gryta er det jo knallbra.
Håper bare at denne ikke soter like mye som den forrje, det var noe dritt.
Vel... Soter gjør den. Erfarte at når den var kald sotet den mer. Etter litt fikk den blå, fullstendig forbrenning. For mye gass så ble oksygentilgangen for liten. Men som sagt , verdt prisen.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk
 
Det er mulig å bruke ei gryte med diameter på opp til 37.5cm slik den er orginalt. Med ei stødig hånd og vinkelsliper er det nok mulig å kutte kragen som er på brenneren slik at det ikke blir noen begrensning på gryta.

Frank

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Jeg har noen slike liggende som kan doneres bort. Hvorvidt de yter 14.9kW som siden påstår og om de passer for din kjele (med eller uten modifikasjoner) har jeg ingen formening om..
Hei der, har du noen igjen av disse brennerne ? i så fall er jeg klar til å vippse for frakt og plynder og heft.
 
Ang brennere som soter.
De fleste slike har vel en eller annen innretning/spjeld for å regulere hvor mye luft som skal dras inn sammen med gassen. Kan det være noe å hente ved å forsøke å justere denne litt?
 
Tilbake
Topp